Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Greycap - 24.07.2011, 11:45:06
-
Vika ei ole monimutkainen mutta sitäkin hämärämpi. Kun autolla jarruttaa jarruvalot syttyvät normaalisti mutta eivät enää sammukaan polkimen nostaessa. Aivan sama paljonko poljinta pumppaa valot eivät huomaa asiasta mitään, ainoa tapa saada ne sammumaan on ottaa koko laitteesta virrat pois ja polkaista pari kertaa jarrua jolloin ne sammuvat. Ei taida olla ihan yhden painokytkimen takana ne valot näissä kuten vanhemmissa?
-
Polkimen tunnistimet ja releen tsekkaisin ihan ekaks.
-
99 v70:ssä palaa jarruvalot koko ajan, pois ne saa kun nostaa jarrupoljinta jalalla, eli se nappi on todennäköisesti rikki.
Motonet tarjoaa kytkintä vuosimalliin -96 saakka, käykö tuo myös uudempaan?
-
Neljä piuhaa tulee kytkimelle, todennäköisesti vakionopeudensäädin ja jarruvalot? Vakkari pysyy päällä vaikka jarruvalot palaa.
Kävin tutkimassa lisää ja moottori sammuksissa jarrupoljin jaksaa pitää napin pohjassa, mutta kun moottorin käynnistää niin tehostin laskee poljinta pari milliä ja valo syttyy.
-
sitten poljinta tai anturia täytyy säätää..
-
Ei taida olla säädettävissä kumpikaan? Joissain autoissa on kierre anturissa, mutta tuossa se tulee klipsillä kiinni rautaan suoraan ilman säätöä. Polkimessakaan ei ole jarruakselille säätöä...
-
Mulla on sellanen hämärä muistikuva, että olisin lukenut jostain vastaavasta tapauksesta
ja siinä ongelma olisi korjattu ihan vaan rautaa taivuttamalla.
-
Ainakin -05 uudemmissa automaatissa on säädettävä se jarruvalokatkaisija... Jos samanlainen niin siinä juuressa on osa joka vain vedetään ulos samalla kun poljinta painetaan ja se sitten painuu oikeaan kohtaan ihan itsestään kun nostaa polkimen... Huomasin vain kun irroitin sen kennon vaihdon yhteydessä...
-
Niinpäs oli säädettävä. Siinä koko katkaisija liikkuu ympärillä olevan holkin sisällä, joten ihan heti tuota ei älyä, ellei runno hieman. Tuntuu, että kynnet ei pidä kytkintä enää kunnolla säädetyssä asennossa. Laitoin nyt niin, että valo ei pala koko aikaa, mutta jos syttyy uudelleen, niin pitää laittaa nippusiteet ympärille.
Purkamoltakin kyselin, ei ollut tuota osaa, mutta oli sitä mieltä että kasipätkässä on samanlainen. Mutta tuleeko tuo ulompikin holkki sitten mukana?
-
Ei muistaakseni ole siniselläkään kuin jotain parinkympin paikkeilla sen katkaisimen hinta!! Jos en kovin väärin muista (mikä ei kyllä olis mitään uutta sekään)...
-
Jos jollakin on tarvetta niin multa löytyy tuollainen säätyvä katkaisin jarrupolkimelle ja ehjä sellainen! etullisesti!
Jäi omasta käteen kun ostin turhaan uuden cruisen vikaa selvitellessä.