Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: raslak tuuheapää - 14.04.2016, 15:47:38
-
Moottorin vikavalo palaa, tehot vähissä, antoi koodit: 0024 -moottorin jäähdytysnesteen lämmittimen rele, virheellinen signaali -jatkuva........000B - ilmamassamittari, anturipiiri, virheellinen signaali -katkonainen.....0012 -AC-paine, kelpaamaton signaali -katkonainen. Immun olen jo vaihtanut, mitä täytyisi seuraavaksi tehdä?
-
Eikö ole tietoa?
-
No ei ole tietoa, mutta arvauksia: Kun useita vikakoodeja on yhtaikaa, on jostakin johto nirhaantunut poikki tai tekee ajoittain oikosulkua. Onko AC-anturin liittimessä +5V ja maa? Onko ilmamassa-anturin liittimessä +5V ja maa? Onko ahtopaineanturin liittimessä +5V ja maa? Onko ahtopaineen säätimen jännitteet ok? Ovatko laturin ja akun väliset johtoliittimet ok vai kuumeneeko jokin puristusliitoksista? Onko akun navoissa sama jännite moottorin käydessä kuin on laturin +-navan ja laturin rungon välinen jännite? Antureiden +5V ja maa tulevat moottorin ECU:lta, joten jos eivät ole kunnossa, on ECU:n jokin maajohdoista tai +12 V-johdoista poikki/sulake palanut/pätkii/liitinvika tai itse ECU:ssa vikaa jne.
-
Jännitteet tulee +5v. ahtopainesäätimelle, immulle -ja painesolenoidille... :idiot2:. Kaikki sulakkeet ehjät. Onko noita ahtopaineen säätimiä ym. pimahtanut?
-
Ei vikaa ahtopainesäätimessä, vaihdettu.
-
Vs: V70 2.5Tdi -99. Tehot edelleen kateissa. Vikakoodit?
Ilmamassamittari, suodatin , ahtopaineanturi ja ilmansuodatin vaihdettu, alipaineletkut tarkastettu, turbo tekee paineet (putki kovenee kierroksilla) jännitteet ( +5v.) tulee antureille. imusarjan nippa on tark.
-
joko toikin koodi on korjattua. "0024 -moottorin jäähdytysnesteen lämmittimen rele, virheellinen signaali -jatkuva"?
-
Tuo lämmitin juttu ei kuulemma vaikuta, vesihehkut uusittu.
-
Eikös näissä ollut imuilman lämmitinvastus tai joku sellainen, silloin ilmeisestikin juurikin antaa kaikenlaisia vikakoodeja.
-
Tarkoitat varmaan huohottimen lämmitysvastusta, se on eri juttu, ja kunnossa.
-
Ahtopaine liikkuu 0.0:n ja 0.5bar:n välillä, miinukselle ei mene ollenkaan?
-
Ahtopaine liikkuu 0.0:n ja 0.5bar:n välillä, miinukselle ei mene ollenkaan?
Jos menisi miinuksen puolelle niin silloin mittari on liitetty kaasuläpän jälkeen (Imusarjaan), ennen kaasuläppää niin ei pitäisikään mennä miinuksen puolelle (ahtoputkeen tai letkuun).
-
Mikä on oikea ahtopaine??
-
TDI eli ei kaasuläppää eikä täten alipainetta imusarjassa.
Normi ahdot 0,9 bar.
Etsipäs vuotava letku/liitos väliltä ahtoputki - säädin - hukkiksen kello.
Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla
-
Muistetaan tuo alkutilanne: kesken ajon auto alkoi hiukan nykimään, moottorin valo alkoi palamaan -ja tehot (vääntö) katosi. Testeri valitti ilmamassamittaria, jonka vaihdoin. Nykiminen katosi kokonaan, auto toimii moitteettomasti, kulutus normaali, päästöt normaalit, -vikavalo palaa / vääntö puuttuu (vika tilassa).
-
Onko polttoainesuodatinta vaihdettu millon?
-
Vaihdettu heti alkuun, kuten tuolla teksteissä mainitsen.
-
Johtosarjojen maapisteet katsoisin kun noinkin monta virheellisen jännitteen vikakoodia on antanut.