Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: volle850 - 15.04.2016, 19:54:18
-
Eli tuli hommattua tollanen 960 volvo ja ongelmana on et kylmällä koneella saattaa tyhjäkäynniltä sammua mutta lämpimänä toimii mutta muutaman kerran tasa kaasulla ajaessa nykähti ja vain harvoin. Kuuluisa lambda valo palaa mutta mites tästä vikakoodit saa luettua auto on vm.96
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?board=48.0
Tuosta kun katselee, niin alkaa selviämään. -96:ssa taitaa olla vielä lukulaite vasemman etutolpan vieressä
-
Enpä ainakaan itse löytänyt ja tässähän on jo auton sisällä obd pistoke ja mietin että onnistuuko tähän sama kun uudempiin 940 missä kans tuo obd pistoke eli hyppylanka ledi viritelmä vai pitääkö koodit luetuttaa jossain korjaamolla
-
Löytyy sieltä ohjeet "obd" pistokkeeseen, luku/nollaus onnistuu juurikin sillä ledi lukijalla. Semmoisen valmistusohjeetkin on tuolla, ledin saa vaikka motonetista(12V), jos pitää nopeasti saada homma tulille. Eikä sitä nappiakaan tarvitse, johdon(signal ground) voi käyttää irti/kiinni käsipelillä
-
Joo eli kävin hakemassa ton ledin ja piuhaa ja kokeilin noiden ohjeitten mukaan kytkeä mutta ledin saa kyllä palamaan kun laittaa plussan napaan 15 ja miinuksen napaan 5 mutta tuossa 3 nastassa ei ole mitään se on tyhjä ja kaikista nastoista mitä on niin ledi rupee samantien palamaan ja en tiedä mikä on moottoriohjauksen nasta kun ei missään oo kerrottu
-
Tässä pitäs olla nuo pinnit oikein? Kuitenkin ledin pitäs syttyä vain maadoitettaessa testattava pinni signal groundiin, eikös vaan? Eli tuon kuvassa oleva katko piuhaan(napin tilalle) ja sitä simuloi sitten yhdistämällä johtoja tarvittavan ajan(testattaessa yksi sek ja nollauksessa vaikka 10(kunnes led syttyy ja sitten toinen mokoma)
Ei ole vielä noin uusia vehkeitä ollut harrastekäytössä :D
(http://s23.postimg.org/k0pq08ekn/image.jpg) (http://postimg.org/image/k0pq08ekn/)
-
Juuri tuolla systeemillä yritin ja pinni 3 ei kyllä edes ole mitään se on tyhjä eli ei siis mitää virtaa siellä kulje
-
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?p=4158072
Teet jotain väärin, plussa on pinnissä 16, ei 15
-
No siis juuri 16 oli se plussa en vaa muistanu oliko 15 vai 16 mut just se reunimmainen täytyypi huomenna lisää ihmetellä
-
Noniin uusi yritys suoritettu mutta tuoosa 3 pinnissä ei ole mitään se on tyhjä joten sieltä ei voi mitään lukea ja sit taas 7 pinnissä on ja sieltä koitin mutta ei lähtenyt välkyttään ollenkaan ja 12 ja 13 pinneistä sai koodeja ulos mutta ne on ilmeisesti abs ja cruise?
-
Eikö ykkösessä ole mitään? Koodithan on yksilöllisiä, joten listasta näkee mihin ne kuuluu?
Käytä sitä pistoketta irti, niin näet onko kytkennät kiinni? Jokuhan on voinut painaa pinnin irti.
-
Ei ollut 1 pinnisdäkäön mitään täytyy koittaa ottaa tuo irti mutta mikäköhän toi 7 pinni on sielt ei ainakaa ulos tullut mitään mutta muista tuli.
-
7. on varmaankin uudemmissa, eli niissä toimii obd2 lukijat?
Tuo pistoke on kuitenkin ihan standardin mukainen, joten "tiedon" pitäisi löytyä noista "vendor option" pinneistä? ISO järjestelmän mukaanhan tämä menee kts kuvasta, eli pinnit 16,5,4 ja todennäköisesti se kolmonen on kytketty. Katso samalla mitkä muut optiot on kytketty?
(http://i386.photobucket.com/albums/oo307/cxt2/54c454bb3eb1b7d071a9a4637ce4d3d1_zpsxuhsq81e.jpg)
-
12 pinnistä tuli koodi 1-1-1 ja 13 pinnistä 1-2-2 muista en saanut mitään. Eli täytyyköhän lähteä luetuttamaan jollain oikeella laitteella koodit
-
No kokeile nollata, tuohan on kai ETC anturin koodi, eli ecu saa huonoa lämpötila tietoa(mihin sun ongelmatkin viittaa) olikos tämä automaatti? Eli pin12 olis lootan boxi tai ABS ja pin13 eculle?
-
Manuaali vehje kyseessä täytyy koittaa nollata
-
Kokeilin nollata vaikka kuinka monta kertaa mutta ei onnistunut
-
Eipä ole minusta apua tähän. Greenbookin mukaan tuommosta vikakoodia ei edes ole(motronic 1.8 )
1-2-1 olis immu, 2-1-2 lambda ja lämpöanturi 1-2-3. Koodi 1-1-2 olis ECU vaihtoon jne
-
Jep itekki koittanu metsästää mutta tollanen koodi löytyy vaan cruiselle ja ilmastoinnille muistaakseni. Ehkä se on toi 7 pinni mikä on eculle mutta kun ei saa sieltäkään mitään ulos vaikka virtaa sinne kyllä tulee kun kytkee ledin piuhat ilman maadotusta ja virrat pois päältä niin palaa himmeästi ja sammuu kun kytkee virrat saman lailla kun pinnistä 12 ja 13 mutta täytyypi katella jos tässä lähettyvillä jollain ois joku laite millä pystyis halvalla lukemaan koodit. Ainakin nyt on imuvuodot tarkastettu ja ei löytyny sekä imm on putsattu ja bensapumpun rele vaihdettu ja mitähän muuta vielä mutta noilla ei oo ollu mitään vaikutusta
-
Lämpöanturi, tyhjäkäyntisolenoidi. Lämpöanturi oireiden perusteella. Onkos tuossa vielä termarikotelossa mittarille anturi, se moottorin( ecun ) anturi on siellä kannen ja tulipellin huoltoystävällisessä tilassa :D
7. Pinnistä ei kyllä hyppylangalla saa mitään irti
-
Täytyis kokeilla jos sen lämpöanturin sais vaikka liittimet katottuu et onko ok mut oishan se joo kiva saada koodit luettuu ettei tarvis arpoo
-
Näistä saa luettua vikakoodit perus käsimallin testerilläkin, ei tarvitse olla edes kunnon laitteet.
-
Okei no täytyypi sit tutuilta kysyä josko jollain ois jotai laitetta lainata tai oishan tuossa tuo motomaattikin lähellä eikä maksa kun 9e jos ne pystyis lukemaan
-
Melkein uskaltaisin veikata ilmamassamittaria. Se on näissä yks perkele ja tekee kaikenlaisia nykimisvikoja.
-
Niin voishan se olla tuo immukin mutta putsaaminen ei ainakaan auttanut. Täytyy noi koodit päästä lukee ennenku viittii uutta ostella.
-
Noniin eli kävin lukemassa koodit ja ilmamassamittariahan se herjas noh käytetty ehjä laitettu ja toimii miten pitääkin.
-
Jos siinä on OBDII niin se on -96 ja motronic 4.4 motronic 1.8 oli 1990 - 1995