Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: kjetpower - 17.04.2016, 20:48:14
-
En löytänyt nyt pikaisella hakemisella ihan samanlaista topiccia, joten aattelin kysästä.
Elikkäs tämmöstä onkkelmaa:
Lämmönsäätöpneeliin syttyy kyllä hiutaleen ympärille valo kun nappia painaa, mutta kompura ei käynnisty :idiot2:.
Viime kesänä vielä toimi lukuunottamatta toista mystistä vikaa, kun tuo hiutaleen ympärillä oleva valo alkaa ajon aikana vilkkua satunnaisesti, n. 5 min.-2 tunnin auton käynnistyksen jälkeen, jos edes silloinkaan ???. Vikakoodeja ei ollut kun testattiin nekin.
Kompuran toimivuus testattu hyppyjohdolla ainakin alhaalla näkyvästä kuvasta katsoen yhdistämällä tuosta mustasta mötikästä (uskoakseni jokin ''power unit''), joka on hanskalokeron takana, keltavihreä ja musta johto.
(http://i.imgur.com/Z5z2pdg.jpg)
Jos joku asiasta paremmin tietävä osaisi vastata, niin suuret kiitokset jo etukäteen. :)
-
Tuota oliskos vika tuossa kompuran magneettikytkimen väärässä välyksessä.Rako liian suuri niin ei jaksa vetää kompuraa päälle,ohjeet oli jossain miten tuo tehdään,en nyt muista tähän lähtöön et missä kokeile haulla.
-
Joo tosiaan tais unohtua kirjottaa aikas tärkeä seikka, että virta ei mene kompuralle asti. Se kun tuntuu katoavan jossain tuolla ohjaamon puolella (olettaen että mittasin virran oikeista paikoista), enkä nyt saa auki tällä muoviämpärin kompuutterilla mitään sähkökaaviota esille, josta saisi selvää >:(.
Mutta lukemani mukaan näissä paneeleissakin on esiintynyt sellasta häikkää, että vaikka napin painaa pohjaan ja valo syttyy, niin se ei anna käskyä eteenpäin?
-
Se vilkkuva valo kertoo juurikin että ECC järjestelmässä on vikakoodeja/vikaa. Kait luit ne vikakoodit ihan siitä ECC paneelista? Mielellään samantien silloin juuri kun alkaa vilkuttelemaan.
-
Kyllä se tehtiin tänään ja antaa vikakoodin 1-6-1. Eli vissiin tuosta valoanturista tuossa hantin kojelaudan ämyriritilän päällä olevasta, muttei silloin kyllä näytetty valolla sitä.
Edit: Koitettiin valonkin kanssa, jolloin antoi 1-1-1 eli ei mitään vikaa...
-
Noniin, nyt saatiin jokin haju tähän hommaan. Elikkäs koitin tuolla sekokuvun ehdottamalla tavalla kun ei aikasemmin tullut mieleen, ja antoi sellasen valomerkin kun 2-1-1. En löytänyt muuta tietoa kuin volvoclub.orgista; Servomotor/potentiometer: Open circuit or short circuit to ground. En ole sähkölaitteisiin paljoa perehtynyt, joten onko kenelläkään kokemuksia tällasesta viasta?