Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: timo65 - 30.04.2016, 12:46:47
-
Moottorilla ajettu 265tkm. Tässä vaiheessa ei pitäisi savuttaa. Mikä avuksi?
-
Hieman auttaisi tieto onko savu mustaa vai vaaleaa ja onko vikakoodeja luettu?
Ensimmäisenä tarkastaisin ahtoputkien tiiveyden / kunnon halkeamien tai löysien liitosten varalta. Tarkista myös välijäähdytin vuotojen varalta. Ahtovuodosta kertyy yleensä kostea öljy, tms. vuotokohdan lähistöllä.
Toki ahdinkin voi olla rikki. Yksityiskohtaisemmat tiedot auttavat auttamisessa. :)
-
Moottorilla ajettu 265tkm. Tässä vaiheessa ei pitäisi savuttaa. Mikä avuksi?
Kahto ainaki se coolerilta moottorin alapuolelle menevä ahtoletku. Se on aika heikko lenkki
-
Sama vaiva viime syksynä. Syyksi paljastui haljennut intercooleri. Kannattaa katsoa että näetkö säleikössä auton edestä katsottuna öljyläikkiä tai sumua? Se etummainen on ilmastoinnin kenno, sitten välijäähy ja kolmantena taas auton syylari. Se coolerivuoto nimittäin sotkee sellaiseksi tummaksi sumuksi vuotokohdan josta se on melko helppo tunnistaa.
Vaihdon pystyy tekemään itsekin jos on valmis vähän näkemään vaivaa ja työkalut pysyy kädessä. Minulla loppui savutus ja hiljalleen huvenneet tehot tulivat takaisin. Kyllä tuntui palkitsevalta! :)
-
Helmikuussa vaihdettiin syyläri ja käsittääkseni ahtopaineen esilämmitin. Tällä hetkellä tietokone ilmoitus; huollon aika.
-
Syylärissä kiertää jäähdytinneste, ei vaikuta savutukseen, cooleri on sen etupuolella.
Ahtopaineen esilämmittimestä en ole ikinä kuullutkaan.
Tuo ilmoitus kertoo vain, että nyt olisi aika/kilometrit täynnä viime huollosta.
Jos haluat täältä jotain apua tai kommentteja, kerro nyt lisää kuten jo edelläkin kehoitettiin.