Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: massi1976 - 03.05.2016, 14:22:52
-
Päätin hommata harrastuksen vuoksi pari T4:sta, joissa kummassakin "pikku vikaa". Toinen ajokuntoinen, mutta siihen oli edellisen omistajan mukaan ilmestynyt hiukan kansiremontin jälkeen vika. Eli kaasua ei voi ajossa lyödä pohjaan, ja rauhallisestikkin kaasua painaessa alkaa nykiminen ja kakominen n. 3500 kierroksen kohdalla. Pikku kierroksilla tuntuisi, että menohaluja olisi ihan pirusti, mutta ennen kuin siihen päästään hyytyy meno ja alkaa nykiminen.
Tutkin alipainletkuja ja vähemmän yllättävästi kummassakin autossa letkut on vedelty enemmän tai vähemmän eri paikkoihin. Ajokuntoisessa huomion kiinnitti by pass (?) -venttiilin kyljessä törröttäneeseen n. 10 cm pitkään letkuun. Eli letkun toinen pää ei ollut liitettynä mihinkään.
Ilmanputsarin poiston myötä löytyy myös tulpattuja letkuja yms. mukavaa. Onko noista letkuista olemassa mitään kuvaa (vaikka edes valokuvaa) josta näkisi miten nuo letkut kuuluisi mennä? Itse en netistä löytänyt. Muutkin vinkit ovat tervetulleita.
Niin lisätään vielä, että lambda ja sutimisenesto valot palavat.
-
Itsellä on kans juuri täsmälleen saman kuuloiset murheet omassa terttu nelosessa. Paitsi että ajoin autolla maantiellä ja myös matalilla kierroksilla veti hienosti kunnes sammui... Nyt sammuu/hyytyy lähes heti kun nousee ahtopaineille. Tuossa omassa on ainakin edellinen omistaja "korjannut" letkuja teipillä... :buck2: Toivottavasti joku osaisi antaa jotain vinkkiä. Omassa ainakin Bilteman lukija antaa koodiksi P0102 ja Delphi sanoo 422 Ilmanpainetunnistin...