Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jugero - 03.05.2016, 19:33:50
-
eli matka katkeaa yllättäen(siis motti sammuu),ei kylmällä koneella tehnyt vielä kertaakaan.lähtee käyntiin tovin tai sitten pidemmän tovin jälkeen.
kokeiltu toista pa-siirtopumppua,nokka-akselin tunnistinta,kaikia konehuoneen releitä,uusi p-a suodatin,ei vaikutusta.
tarkennetaan vielä että tekee sammumisen vaihtelevasti kierroksista/vedätyksestä riippumatta.
kaikki vinkit otetaan vastaan..?
-
päivitetään juttua kun ei ole vielä ratkennut.....
eli pari vanhaa topikkia löysin mutta missään ei ollut vianselvitystä....
tämänhetkinen tilanne:mittaristossa syttyy valot ja auto sammuu samalla.....tai valot vilahtaa ja matka jatkuu....
yksi yhtenevä tekijä on:useimmiten tekee tuon ajaessa kuoppaan/monttuun.
mitään muuta oiretta autossa ei ole(mittaristo toimii)
maadoitukset tarkastettu/putsattu
akussa hönkää ja lataus toimii
releet vaihdettu toisesta autosta
-
Ilman varmaa tietoa veikkaus mittaristo vikaan tai cem boksiin.
-
Kaikkihan on mahdollista, työkaverilla oli auto joka vilkku päällä sammui vasemmalle kääntyessä. Kun pyörät kääntyi liikkui joku piuha jonka suojakuori oli hankaantunut kohtaan jossa pääsi maadoittumaan ..
-
Heiluttele virta-avainta ajaessa; jos vaikka virtalukko on viimeisimmillään.
-
Heiluttele virta-avainta ajaessa; jos vaikka virtalukko on viimeisimmillään.
heiluteltu kummallakin avaimella,ei pätki.
uusi havainto:aamulla kun kylmät/kosteat ilmat niin pätkii aika tiuhaan.
iltapäivällä kun lämpöisempi niin pätkäsee kerran kaksi 40km matkalla.
moottorin lämpötilalla ei vaikutusta pätkimiseen.
-
Kokeiles varovasti heiluttaa tankkiin menevää johtosarjaa. Muistelen että joku vaihtoi autoon käytännössä kaiken kunnes sattumalta liikutteli tankin johtosarjaa. Muistaakseni tämä oli bensakoneella.