Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: kanis187 - 05.05.2016, 23:11:23
-
Kyseessä siis etupää, kuinka lujaan tuo on tarkoitus kiristää (nm)?
Miten on kannattaako laakeria puhdistaa tai rasvata uudestaan navan ollessa irti?
-
Niin lujaa kuin ranteesta lähtee. Jos et päästänyt likaa laakeriin ei ole erityistä syytä puhdistukseenkaan.
-
Niin lujaa kuin ranteesta lähtee. Jos et päästänyt likaa laakeriin ei ole erityistä syytä puhdistukseenkaan.
Kiitos avusta. :)
-
Kyseessä siis etupää, kuinka lujaan tuo on tarkoitus kiristää (nm)?
100Nm + 45 astetta väittää Haynes.
-
100Nm + 45 astetta väittää Haynes.
Noin on täälläkin aina tehty.
Tuohon 45 asteen kiristykseen kannattaa sitten varata riittävän pitkä jatkovarsi, nimittäin sitä voi joutua tosissaan vääntämään. Ja turha sitä on pukamia hankkia punnertamalla.
Samaten se pitkä jatko helpottaa sitä 45 asteen hahmottamista, ellei astelevyä ole käytössä.
-
Pistin pulttikoneella kiinni erittäin varovasti kunnes välys hävisi kokonaan, kun ei momenttiavain tai räikkä riittänyt 45 asteeseen.
Katotaan kestääkö. :D
-
Pistin pulttikoneella kiinni erittäin varovasti kunnes välys hävisi kokonaan, kun ei momenttiavain tai räikkä riittänyt 45 asteeseen.
Katotaan kestääkö. :D
:nuhtelu
Momentillä siihen 100Nm ja sitten kiinteällä loput!