Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: JuhaKHJ - 11.05.2016, 00:49:21

Otsikko: Vikakoodi 0147, jokin anturiko?
Kirjoitti: JuhaKHJ - 11.05.2016, 00:49:21
2003vm, V70 diesel, automaatti awd kyseessä. Välillä ilmoittaa jarruassistentin virheestä ajon aikana, sitten lakkaa cruise menemästä päälle. Vikakoodi löytyi ja se oli 0147. Ruotsin volvosivustoilta löytyi kyllä jokin polkimen anturi mutta siellä ei sen kummemmin tarkempaa tietoa.

Kumpaan polkimeen tuo asentoanturin koodi menee, kaasuun vai jarruun? Vikakoodit ovat ilmaantuneet maantieajossa ilman jarruun koskemista.

Voiko tuollaisen anturin lopullinen meno saada aikaan sen että auto ei liikukkaan tai tekee ajossa jonkun yllärin?
Otsikko: Vs: Vikakoodi 0147, jokin anturiko?
Kirjoitti: Badman - 11.05.2016, 11:13:18
Jos koodi on BCM-0147, kyseessä on jarrupolkimen asentoanturi. Koodin selite on, että signaali ei ole määritellyissä rajoissa. Noilla oireilla voisi olettaa, että anturi on entinen. Kokemusta ko. viasta ei omakohtaisesti ole, mutta tuskinpa tuo kuitenkaan ajamista estää. Purkuosan hinta näkyy olevan muutamia kymppejä, joten uusikaan osa ei maltaita maksa.
Otsikko: Vs: Vikakoodi 0147, jokin anturiko?
Kirjoitti: JuhaKHJ - 03.07.2016, 22:43:23
Jos koodi on BCM-0147, kyseessä on jarrupolkimen asentoanturi. Koodin selite on, että signaali ei ole määritellyissä rajoissa. Noilla oireilla voisi olettaa, että anturi on entinen. Kokemusta ko. viasta ei omakohtaisesti ole, mutta tuskinpa tuo kuitenkaan ajamista estää. Purkuosan hinta näkyy olevan muutamia kymppejä, joten uusikaan osa ei maltaita maksa.

Onko tuo asentoanturi miten vaikias paikas vaihtaa? Että paljonko pitää roinaa karsia edestä pois?
Otsikko: Vs: Vikakoodi 0147, jokin anturiko?
Kirjoitti: Badman - 04.07.2016, 11:36:45
Jarrutehostimen etulaidassa sylinterimäinen potikka, johon tulee sähköjohdot. Sähköjohto irti, lukkorengas irti ja anturi lähtee vetämällä pois. Alfamerin oppaan mukaan tehostajan ja asentotunnistimen värimerkinnät tulee olla samat. Huomioi tämä seikka jos vaihdat osan ja vaihda myös tunnistimen O-rengas.