Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: OoHoo - 26.07.2011, 13:38:00

Otsikko: kansi/anturi kysymys
Kirjoitti: OoHoo - 26.07.2011, 13:38:00
Mulla on tässä kaksi 530 kantta.Näissä näyttää olevan sellainen ero että toisessa on imusarjan puolella yksi anturi,toisessa kaksi.Mikä näiden virka on?
tuo "yksi anturinen" olisi valmiiksi koneistettu,harmi vaan jos ei sitä voi käyttää kun auton alkuperäisessä kannessa on tosiaan kaksi.
Otsikko: Vs: kansi kysymys
Kirjoitti: AtAi - 26.07.2011, 13:55:22
Mulla on tässä kaksi 530 kantta.Näissä näyttää olevan sellainen ero että toisessa on imusarjan puolella yksi anturi,toisessa kaksi.Mikä näiden virka on?
tuo "yksi anturinen" olisi valmiiksi koneistettu,harmi vaan jos ei sitä voi käyttää kun auton alkuperäisessä kannessa on tosiaan kaksi.
Toinen varmaan ruiskusta ja toinen kaasarista.
Mikset pistä siihen "uuteen" kanteen sitä toista anturia?  :2funny:
Otsikko: Vs: kansi kysymys
Kirjoitti: OoHoo - 26.07.2011, 14:16:47
Näin tekisin..jos siinä olis paikka sille..ruiskukoneen kansiahan nämä kyllä ovat molemmat.

Pärkkele olihan siinä reikä,tulppa vaan oli niin siisti että luulin umpinaiseksi.. :idiot2:
kiitos ja anteeks..mutta jos joku voisi vielä kertoa mitä virkaa nämä anturit hoitaa niin taas olis vähän viisaampi
Otsikko: Vs: kansi kysymys
Kirjoitti: vkona - 28.07.2011, 14:46:32
Tulipellin puoleisessa päässä kantta on anturi, joka ohjaa ryyppyä.
Noin keskellä kantta on lämpömittarin anturi.
Otsikko: Vs: kansi kysymys
Kirjoitti: Turbo 242 - 28.07.2011, 20:44:03
Tulipellin puoleisessa päässä kantta on anturi, joka ohjaa ryyppyä.
Noin keskellä kantta on lämpömittarin anturi.

Mulla on paikallaan kansi jossa on kolme anturia. Tulipellin puoleinen ohjaa ryyppyä, joka poistettiin juuri käytöstä. Keskimmäinen on muistaakseni mittarille ja jakopään puoleinen on ruiskun lämpötilatieto. Viisaammat korjatkoon.
Otsikko: Vs: kansi kysymys
Kirjoitti: OoHoo - 02.08.2011, 20:25:44
miten tuo ryyppyä ohjaava palikka toimii?Jos siitä on esim.johto irti niin pitäisikö ryypyn olla päällä kokoajan vaii nimenomaan päinvastoin?
Saako sitä muuten muualta kuin volvolta?millä nimellä sitä edes pitäisi mennä kyselemään..? :-[
Otsikko: Vs: kansi kysymys
Kirjoitti: AtAi - 02.08.2011, 20:26:50
miten tuo ryyppyä ohjaava palikka toimii?Jos siitä on esim.johto irti niin pitäisikö ryypyn olla päällä kokoajan vaii nimenomaan päinvastoin?
Saako sitä muuten muualta kuin volvolta?millä nimellä sitä edes pitäisi mennä kyselemään..? :-[
ryyppy päällä, muistaakseni. liekkö tää se legendaarinen lämpöaikakytkin tjsp.
Otsikko: Vs: kansi/anturi kysymys
Kirjoitti: TVS - 02.08.2011, 21:20:01
Johto irti -> starttisuutin pois käytöstä -> ei lähde kylmästä käyntiin. Toimii "riittävän hyvin" jos kolvaat siihen anturin runkoon johdon, vedät sen maihin, kiinnität anturin tukevasti jollakin tuella kannen kylkeen esim imusarjan pultin alta, ja laitat johdon kiinni.
Otsikko: Vs: kansi/anturi kysymys
Kirjoitti: The_OttoB - 02.08.2011, 21:31:20
Johto irti -> starttisuutin pois käytöstä -> ei lähde kylmästä käyntiin. Toimii "riittävän hyvin" jos kolvaat siihen anturin runkoon johdon, vedät sen maihin, kiinnität anturin tukevasti jollakin tuella kannen kylkeen esim imusarjan pultin alta, ja laitat johdon kiinni.

Laiskemmat ovat ottaneet käynnistyssuuttimen syötön suoraan solenoidilta ilman anturia. Toimii kunhan auto on muuten kunnossa, eli stendi skulaa, niinkuin täällä tsadissa sanotaan.
Otsikko: Vs: kansi/anturi kysymys
Kirjoitti: TVS - 02.08.2011, 21:55:01
Laiskemmat ovat ottaneet käynnistyssuuttimen syötön suoraan solenoidilta ilman anturia. Toimii kunhan auto on muuten kunnossa, eli stendi skulaa, niinkuin täällä tsadissa sanotaan.
Aikamoisia laiskempia ovat.
Oma keljujettiläinen ei kyllä olis tuollei toiminu varmaan kovinkaan hyvin, kun toimivallaki lämpöaikakytkimellä kuumastartti edellytti kaasulla avittamista.