Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: far960 - 11.05.2016, 21:26:43

Otsikko: 1065 perä 960
Kirjoitti: far960 - 11.05.2016, 21:26:43
Kardaanin/perän liitos,joustaa pituussuunnassa,onko normaalia?
Biliassa katsoi että nivelpakettia ei saa enää.
Jotain erilaista tuossa on vrt.940.
Kardaanista kääntäessä on reilu välys,tuntuu ajossa.
Etupätkän liitoksessahan,boorissa on lukkoruuvi,kun vaihdoin tukilaakerin talvella?!
"Hammasvälys"ilmestyi alkukeväästä.
Ristikot ovat ok ja perä on äänetön.
Heittolukko toki on kuollut.
Tässä voisi vaihtaa koko murikan,vuotaakin oikean veto-akselin juuresta.
Kysymyksiä pukkaa:)
Otsikko: Vs: 1065 perä 960
Kirjoitti: Lankku - 12.05.2016, 00:29:16
Kardaanin ja perän liitosnivel on samanlainen kuin etuvedossa vetoakselin murrosnivel. Eli kuuluu liikkua pitkittäin. Myös etu- ja takapätkä kuuluu olla lukittu toisiinsa kuusiokololla. Muuten takapätkä pääsee liikkumaan ja takanivel saattaa pohjata.

Onko siinä heittolukkoa? Läheskään kaikissa ei ole.
Otsikko: Vs: 1065 perä 960
Kirjoitti: far960 - 12.05.2016, 08:40:48
Okei,Kiitos vastauksesta.
Valkoinen tarra näkyy,täytyy ottaa kuva.

Otsikko: Vs: 1065 perä 960
Kirjoitti: far960 - 12.05.2016, 13:37:59
Oli osittain kulunut perän tarra:
1065 on,semmonen luku P91528?2,onko enemmän,ei tiedä.
Sitten on T100688.
Välitys on 4.10:1.
Tää on automaattilootalla.
Tosiaan mikäköhän voi aiheuttaa ylisuuren hammasvälyksen?
450000 km toki taulusta löytyy.
Täysin äänetön on murikka.
Siitä kun ei niin vaan irroteta koppaa.
Vaihtaessa tuntuu selkeä tyhjä.
Onkohan vin koodissa tekniset speksit?