Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Vaxox - 14.05.2016, 18:06:08
-
Nyt on pakko kysyä viisaammilta neuvoa.
Kyseessä S60, 2.4T automaatti, vm. 2001, ajettu 280000. Kaasuläppä vaihdettu ja ohjelmoitu tällä viikolla. IMM vaihdettu pari viikkoa sitten tarvikemalliseen.
Vikakuvaus seuraavanlainen:
- Kun auto käynnistetään kylmänä, kierrokset seilaa 500-1500 väliä noin puolen minuutin ajan, minkä jälkeen palautuu normaaliksi.
- Kun ajettaessa päästää kaasun, kierrokset alkaa seilaamaan 1000-1300 paikkeilla.
- Välillä, kun hidastaa suunnilleen kävelyvauhtiin, auto alkaa "hyökkimään" eteenpäin ja kun pysähtyy, auto alkaa tärisemään ja tuntuu että auto yrittäisi päästä väkisin eteenpäin. Kierrokset seilaa 600-900 väliä.
Missään vaiheessa ei syty mitään vikavaloja mittaristoon.
Toivottavasti näistä saa jotain selkoa.
Omasta mielestä viat viittaisi johonkin ilmavuotoon jossain. Onko viisaammilla jotain ehdotuksia, mistä vikaa voisi/kannattaisi alkaa etsimään?
Edit: oireita muutettu
-
Minulla edellisen auton samansuuntaiset oireet paranivat tekemällä vaihteistoon turbiinirempan ja vaihtamalla laatikon öljyt. Auto siis 260tkm ajettu bmw 5-sarja zf-laatikolla. Oireet siis kierrosten vaeltelu ja klonksahtavat vaihdot P -> D:lle.
-
Vika löytyi. Syyllinen oli se tarvike ilmamassamittari