Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Tonskulii - 16.05.2016, 14:11:27
-
Moro!
Vaikea löytää oikeaa termiä, ehkä osuvin olisi "rötääminen". Eli täyskaasukiihdytyksessä ilmenee kyseistä.
Kyseinen alkoi eilen, kun katselin tulpanjohtoja läpi, ja olivat suht kärsineitä. Vaihdoin tilalle ainakin päällepäin selkeästi parempikuntoisia. Tämän jälkeen alkoi 0.8bar jälkeen rötäämään, sitä alemmilla ahdoilla pelittää täydellisesti.
Epäilin tietysti ensimmäisenä näitä johtoja, ja vaihtelinkin jo tänään vanhat takaisin. Vaan ei auttanut, teki silti samaa. Tulpat uusin myös, vanhat olivat palvelleet.
Huomenna saan uudet tulpanjohdot, katsotaan mitä vaikuttavat.
Eihän tämä kuitenkaan mitään fuelcuttia voi olla? Aikaisemmin ei ole moittinut mitään. Sytytyskään kun ei missään vaiheessa katkea, vaan menohalut hiipuvat täyskaasulla radikaalisti.
-
Eli siis, mitäpä muutoksia auton moottorinohjaukseen/turboon on tehty? Tuo 0.8 bar kun aika paljon yli normaalin T-5 paineen.
Kyllähän sen vakio-ohjauksellakin pitäisi selvitä n. 0.9-1.0 bar paineista. Mittarivirhe, yksilö??
Jos olet sinne jotain ruuvia väsäillyt, hakisin siitä ensimmäisenä oireen syytä.
-
Sytytyspuolessa oli näköjään vika.
Uusin tulpanjohdot, tulpat, jakajan kannen ja pyörijän, ja taas rokkaa :)