Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: takapotkukartano - 27.07.2011, 07:56:51

Otsikko: B6304 pakosarjan tiivisteiden vaihto
Kirjoitti: takapotkukartano - 27.07.2011, 07:56:51
Millaisia kokemuksia on pakosarjan tiivisteiden vaihdosta tuohon moottoriin ? Millaisellla onnistumisprosentilla tuosta tinakoneesta saa pakosarjan pultit suosiolla irti kun käyttää malttia ja CRC:n kylmäspraytä ja kuumaa ja muita vanhan kansan konsteja ? Siellä näkyy olevan pakosarjan päällä lämöpelti, mutta kun sen irroittaa niin minkäsmoiset tilat työskentelylle ovat ?
On perskutti jo pitkään supsuttanut ja nyttemmin jo pörissytkin tuolta pakosarjan ja lohkon välistä eli vaihtaa pitäis ja paikallisella pajallakin lomien takia kolmen viikon jono. Eihän tuolla kehtaa enää ajella,,,
Otsikko: Vs: B6304 pakosarjan tiivisteiden vaihto
Kirjoitti: TOK - 27.07.2011, 09:52:44
käyttää malttia ja CRC:n kylmäspraytä ja kuumaa ja muita vanhan kansan konsteja ?

Rostflash on toiminut ällistyttävän hyvin pakosarjan pultteihin.
Otsikko: Vs: B6304 pakosarjan tiivisteiden vaihto
Kirjoitti: Lankku - 27.07.2011, 21:10:34
Pakosarjan mutterit ovat hyvin käsillä lämpösuojapellin irrottamisen jälkeen. En ihan tarkkaan muista tarvitseeko etuputkia irrottaa sarjoista jotta ne saa tarpeeksi sivuun.
Otsikko: Vs: B6304 pakosarjan tiivisteiden vaihto
Kirjoitti: j_tapio - 27.07.2011, 23:50:21
Keskimmäisten sylintereiden kohdalla tais EGR putki olla jotenkin haitolla, et se pitää irrottaa pakosarjasta tai sit pitää olla sopivan mallinen työkalu sinne taakse.
Otsikko: Vs: B6304 pakosarjan tiivisteiden vaihto
Kirjoitti: Lankku - 28.07.2011, 23:07:59
Pakosarjojenvälin yläpuolella menee ilmapumpun putki jos autossa sellainen on. Ei aiheuta kummempia toimenpiteitä kuin tukijalan irroittamistarpeen. Muistaakseni putken voi jättää paikoilleen. Mikäli tarvitsee irroittaa niin silloin joutuu ottamaan koneen päälimuovin irti. EGR:n putki lähtee taaemmasta pakosarjasta taaksepäin ja on auennut normaalilla 22mm kiintoavaimella. Voi olla aika tiukassa lähtemään ja putki todennäköisesti hieman jämähtänyt vielä nippaansa. Kunnolla voidetta vaan väliin.

Oiskohan ehkä kertaalleen tarvinnut vaihtaa tinakoneeseen pakosarjantiivisteet jonkun vuodon takia, muutoin on vaihtuneet aina muun remontin yhteydessä. En sanois että on mitenkään tavallista. Kutosessa on joskus olleet etuputkia pakosarjaan puristavat laipat huonossa asennossa ja vuoto on johtunut siitä. Asennon korjaus ilman pakoputkitahnaakin on riittänyt tavalleen korjaamaan tilanteen.
Tiivisteet laitetaan sellaisenaan. Jos pinnoissa on syöpymiä ja epäilee pitävyyttä, voi sinne laittaa hieman pakoputkitahnaa.
Otsikko: Vs: B6304 pakosarjan tiivisteiden vaihto
Kirjoitti: Spoileri - 30.07.2011, 14:42:36
Toi EGR varmaan riippuu vähän laitteen iästä. Ainakaan omastani en löytäny mitään ylimääräsiä putkia sarjojen tuntumasta. Mutterit aukes oikein nätisti ilman mitään liottelua ja putket kyllä joutu raksimaan sarjoista irti, ennenkun sai sarjat sivuun. Ne on by the way made in Finland...