Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: time - 20.05.2016, 20:53:19
-
Edessä iskareitten yläpäissä on n. 5mm tyhjää välissä, eli onko tukikumit jo finaalissa ? Oikeaa eturengasta ulkoreunasta syö vauhdilla ja kambeerit ihan sisään säädetty näköjään yläpäästä. Onko siinä muualla säätökohtaa ko. säädöille ? Eniten kiinnostaa tuo yläpään tyhjä rako, eli meneekö kambeerit sentakia sekaisin ? Itseasiassa epäilyttää, että s80 on kolaroitu ja myyjä ei muistanut mainita sitä. (takaa puuttuu kaikki merkit ja kai koko maalaus).
-
Missä se väljyys on, kuva?
-
Tuumaan vaan että... kuvahan olisi aina hyvä, mutta kun en dikkaa tuolta somettamista....ja en tykkää paskanjauhamisesta muutenkaan.
-
Mullakin on rakoa. Käy suuntaamassa pyöränkulmat.
-
Rako kuuluu olla, jos ylätuki olisi niin rikki että pystykallistuma menisi sisään niin kuuluisi kyllä ajossa melkoinen kolina ja pauke yläpäästä... Camberin säätö tehdään iskarin alapään kiinnityksestä. ja jos pystykallistuma olisi niin paljon sisään kallellaan niin rengas kuluisi enemmän sisälaidalta... Suuntaukseen siis niinkuin tuossa joku jo mainitsi...
-
Juu suuntaukseen olen menossa kunhan löydän sopivan pajan. Yläpäässä taitaakin olla kasterin säätökolo, koska se on viistossa taakseppäin. Epäilin, että yläpään kumit on entiset, koska pikkusen kolahtelee. Vaihdoin tukivarretkin sen takia ja nehän jo olikin sen tarpeessa mutta kolina ei kokonaan loppunut. Kaikki paikat on tiukat ja juuri katsastinkin sen ja siellä tutkin vielä itsekkin alustaa.
-
Voi se yläpään kumi olla ratkennut sisäholkin juuresta vaikka ne eivät olisi kasaan painuneetkaan. Se kumituen sisäholkki jää kuitenkin vinoon kun iskunvaimentimen laittaa autoon paikoilleen. Myös iskunvaimentimet voi kolista jos on sylinterissä väljää, vaikka ei vielä vuotaisi. Jos onnistuu, niin kokeile ottaa iskunvaimentimen varresta kiinni ja heiluta sivusuunnassa tuntuuko välystä?
-
Itse vaihdoin iskarit ynnä muut osat sinne ylös niin jo uusilla tarvikeosilla samanmoinen rako. Ja ei ka siellä yläpässä taida olla mitään säätöjä. Kääntölaakerin kolme kiinnitysmutteria sekä itse iskarin mutteri näkyvissä.
-
Kokeilin murjoa sivusuunnassa ja ei ole yhtään löysää. Siellä konehuoneen puolella kolmen mutterin alla on tosiaan n. sentin mittainen pitkä reikä n. 45 astetta vinossa, josta kai voi vähän säätää. Testi näytti 70 molemmissa etupyörissä ja takana 65 ja 63 eikä ole vuotoja.