Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: JanneM - 20.05.2016, 22:29:54

Otsikko: -99 Tdi käynnistys ongelma
Kirjoitti: JanneM - 20.05.2016, 22:29:54
Vaihdettu kunnostetut suuttimet ja uusittu hehkut sekä paluulinjan letkut. Remontin jälkee alkoi kone ottamaan pitkiä startteja mutta toimii normaalisti käyntiin lähdettyä. Voiko olla ilmavuoto jäänyt johonkin? Ei ainakaan vuoda tai edes haise polttoaine. Lämpimänä toimii paremmin.
Otsikko: Vs: -99 Tdi käynnistys ongelma
Kirjoitti: sami_k - 20.05.2016, 22:55:31
Onko pumpun ajoitus tarkistettu?
Otsikko: Vs: -99 Tdi käynnistys ongelma
Kirjoitti: JanneM - 20.05.2016, 23:02:22
Ajoitusta en ole kyllä tarkistanut. hihnat vaihdettu vuosi takaperin ja vanhoilla suuttimilla käynnistyi paremmin joskin savutti reilusti. Pitääkin tarkistaa se ajoitus josko olisi muuttunut suuttimien toiminna parantuessa.
Otsikko: Vs: -99 Tdi käynnistys ongelma
Kirjoitti: sami_k - 21.05.2016, 09:37:05
Tosi nirso tuolle ajoitukselle tuo tdi
Otsikko: Vs: -99 Tdi käynnistys ongelma
Kirjoitti: sami_k - 21.05.2016, 09:38:46
Ja jos uusissa suuttimissa avautumipaine suurempi niin ruiskutus ajankohta voi siirtyä myöhemmäksi
Otsikko: Vs: -99 Tdi käynnistys ongelma
Kirjoitti: paku97 - 21.05.2016, 10:55:03
Tosi nirso tuolle ajoitukselle tuo tdi
... ja heittokellolla säätö. ;)
Otsikko: Vs: -99 Tdi käynnistys ongelma
Kirjoitti: JanneM - 22.05.2016, 12:52:03
Pumpun säädön jälkeen tuntuisi pelaavan paremmin. Ainakin yön jälkeen lähti helpommin käyntiin. vol fcr softalla pumpun ajoitustesti näytti -1.6  Ohjelman mukaan vanhalla hihnalla pitäisi olla välillä -2.0 <> 0.1  Mitä kyseiset lukemat ikinä onkin niin nyt on hihnan rullista säätämällä arvossa 0.3 ja pelaa paremmin ja lähtee kevyemmin ilman kaasua liikkeelle.