Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: sportswagon - 22.05.2016, 11:08:03

Otsikko: S40 2.0T takajarru laahaa
Kirjoitti: sportswagon - 22.05.2016, 11:08:03
Semmosta ongelmaa olisi, että autossa laahasi ainakin toinen takajarru ihan huolella siten, että koko vanne kuumeni pirusti. Perjantaina vaihdoin uudet levyt ja palat taakse ja herkistelin myös (sekä liukutappien rasvaus tottakai). Nyt sitten kuitenkin sen puolen takajarru joka laahasi laahaa edelleen ainakin vähän, uusi levykin on jo lämpövärjäytynyt siniseksi ulkoreunalta, sisäreunalta ei yhtään. Käsin kun koittaa pyöritellä rengasta niin ihan hyvin pyörii, vähän ehkä justiin laahaa. Näyttäisi vähän tahmeasti toimivan tuo käsijarrumekanismi, en tiedä liittyykö tähän kuitenkaan.

Eli mitähän tuosta pitäisi lähteä uusimaan? Onkohan satula, pyörän napa vai satulan kannake kiero (kun kerta noin epätasaisesti osuu palat levyyn)?
Otsikko: Vs: S40 2.0T takajarru laahaa
Kirjoitti: vee40td - 22.05.2016, 16:25:00
Käkkäri jumittaa. Helpoin vaihtaa satula.
Otsikko: Vs: S40 2.0T takajarru laahaa
Kirjoitti: sportswagon - 26.05.2016, 20:57:44
Noniin eli nyt on vaihdettu kaikki osat Bremboa taakse ja nyt myös Brembon vaihtosatula, vieläkin laahaa vähän. Ongelma näyttäisi eniten olevan, ettei käsijarruelementti palaudu alkuasentoonsa vaan näemmä tahmaa myös uudessa satulassa toi. Kun kiintoavaimella vääntää ton käkkärin rajotintappia vasten niin pyörii nätisti mutta kun vetää käsijarrun ja ottaa pois niin jää laahaamaan. Meneekö seuraavaksi vaijeri vaihtoon?
Otsikko: Vs: S40 2.0T takajarru laahaa
Kirjoitti: Mikey_Rotten - 26.05.2016, 22:59:20
Juu vaijerit vaihtoon vaan. Itellä oli samallalailla jumissa ja kaikki hilut vaihdoin ja viimeisenä vaijerit niin alkoi pelaamaan :) vaijeri oli ottanut osumaa jotenkin. Tais olla n. 30e/kpl