Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Mikksu - 31.05.2016, 19:04:55
-
Mistä kannattaisi lähteä etsimään tyhjäkäyntiin liittyvää ongelmaa B200F koneisessa -87 vuoden kakslankussa? Eli aluksi auto käy tyhjäkäyntiä normaalisti mutta yhtäkkiä meinaa sammua ja yskäisee kerran, sitten käy taas nätisti ja vähän ajan päästä jälleen sama toistuu. On tähän mennessä juuri ja juuri pysynyt käynnissä noiden "taukojen" läpi, mutta nyt ongelma pahentunut eikä meinaa välillä pysyä enää lainkaan käynnissä tai käynnistyä. Talvella en vielä tätä huomannut mutta nyt keväällä alkanut tekemään tätä lisääntyvästi.
-
87 ja b200f ?? tarkista nyt virranjakajankansi+pyöriä ekax
-
Oliko vuosimalli/koneyhdistelmässä jotain erikoista?
-
Oliko vuosimalli/koneyhdistelmässä jotain erikoista?
oli joo,yleensä meidän malleihin tuli 200F moottori vasta 89-90
-
Tämä on aikoinaan tuotu Ruotsista, johtuu varmaan siitä. Virranjakajan kannessa oli joka tapissa valkoiset kulumat, eli ne kohdat taitaa olla hapettuneet? Pyörijän kontakti oli myös hieman kuluneen näköinen. Pystyykö näistä sanomaan onko vaihtokunnossa?
-
Tossa vielä kuvat selventämään tilannetta
(http://s33.postimg.org/w166s35ob/1464714854508306093684.jpg) (http://postimg.org/image/w166s35ob/)
(http://s33.postimg.org/4t4r706ez/14647148936071575871861.jpg) (http://postimg.org/image/4t4r706ez/)
-
on ne senverran halpoja osia että vaihtaisin,mites ootko tulppia kurkannut?
-
Tulpat tuon värisiä
(http://s33.postimg.org/5dkdroi2j/1464716014784531953864.jpg) (http://postimg.org/image/5dkdroi2j/)
-
Nyt kun otin virranjakajan kannen irti ja hioin kosketuspinnat tasasemmiksi ja tarkistin kaikki tulpat, niin ongelma paheni entisestään. Nyt sammuu helposti eikä meinaa käydä lainkaan välillä tai käynnistyä kunnolla. Vahvistaako tämä epäilyä virranjakajan kannesta/pyörijästä, jos hiominen heikensi kontaktia entisestään?
-
Nyt kun otin virranjakajan kannen irti ja hioin kosketuspinnat tasasemmiksi ja tarkistin kaikki tulpat, niin ongelma paheni entisestään. Nyt sammuu helposti eikä meinaa käydä lainkaan välillä tai käynnistyä kunnolla. Vahvistaako tämä epäilyä virranjakajan kannesta/pyörijästä, jos hiominen heikensi kontaktia entisestään?
kyllä!ja johdot on nyt oikein?
-
Jakajan akseli on väljä. Siks syö uraa tuohon jakajan kanteen. Uus jakaja kehiin ja kovaa ajoo.
Kun jakaja pyörii väljästi niin ei anna kipinää kunnolla. Tämä nyt tuli mulla mieleen ekana kun kuvat katoin.
-
Huomenna sitten uutta pyörijää ja kantta sisään niin raportoin mitä kävi. Kiitokset nopeasta avusta tähän mennessä :)
-
Ei auttanut pyörijän ja kannen vaihto. Kylmänä tuntui aluksi toimivan mutta kun kone on lämmennyt ja jättää tyhjäkäynnille vähäksi aikaa niin alkoi pätkimään vähän väliä ja muutaman minuutin päästä lopulta sammui. Tämän jälkeen lähti todella huonosti käyntiin eikä meinannut pysyä päällä lainkaan. Ajaessakin tuntui pientä nykimistä pienillä kierroksilla.
Ongelmaa alkaa selvästi siis esiintymään vasta kun kone on lämmin. Mistä pitäisi vikaa lähteä seuraavaksi etsimään?
-
Vaihdotko tulpan johdot?
->Onhan Boschin kansi->tarvike kansi kesti mulla viikon.
-
Saan kaverilta kohta toiset tulpanjohdot niin koitan niillä.
Nuukuuksissani menin kyllä ostamaan tarvikekannen kun tarkoitus myydä auto piakkoin
-
Vikakoodit vois lukasta.