Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Jetson - 02.06.2016, 15:49:46
-
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
V70 2008 D5 2,4 AWD alkoi risteyksistä kiihdytettäsessä "potkimaan", ihan kuin luistonesto/DTCS tjms. olisi lyönyt hetkellisesti jarruja päälle toiselta puolelta.
Vika paheni siihen pisteeseen, että välillä ilmoitti "DTCS vaatii huollon" (vakkari ja tutka pois päältä), sitten "Moottorijärjestelmä vaatii huollon" (ei muuta vaikutusta) sitten hälytys "Jarruvika, pysähdy varovasti" (kulki linkuttamalla vain automaatin kakkosvaihteella).
Nämä sai kuitattua käyttämällä virtoja poissa, mutta ne saattoivat uusiutua heti, tai vasta muutaman päivän päästä.
Volvo huollossa asiaa on nyt tutkittu jo 3 kertaa. Jostakin aiheutuu järjestelmään monenlaista väylävikaa, mutta varmuutta aiheuttajasta ei tullut.
Tehtiin sitten huoltomiehen kanssa sellainen ratkaisu, että otettiin nelivedon pumpun ohjausyksiköltä pistoke irti (Haldex pumpun yhteydessä taka-akselilla). Nyt olen ajellut pari viikkoa ilman kyseisiä vaivoja. Harmina vain on se, että tietenkään neliveto ei toimi, samoin kuin DTCS, vakkari ja etäisyystutka.
Näyttää nyt pahasti siltä, että nelivedon ohjausyksikkö (DEM) olisi menossa vaihtoon. Yksikkö maksaa 2090€ + 100€ ohjelmointi ja työt!
Olisiko kellään kokeneemmalla palstalaisella jotain hyviä ehdotuksia, miten tästä voisi selvitä yhtään halvemmalla?
-
Sercap.fi hoitaa ainakin noita korjauksia. Otappa sinne yhteyttä ja kysy asiaa.
-
Sercap.fi hoitaa ainakin noita korjauksia. Otappa sinne yhteyttä ja kysy asiaa.
Katos vaan, tuollainenkin firma löytyy.
Kiitos linkistä!