Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Elno - 02.06.2016, 15:54:04
-
Hankin B230FT tekniikalla olevan 940 Classicin, joka oli edellisellä omistajalla kesken ajon kuulemma stumpannut. Ja hän ei ollut sitä sitten enää käyntiin saanut. Oli hankkinut, toisen sytkäboksin ja bensaboksin ja tankkilaitteen ja polttoaineenruiskutuksenreleen jne., muttei saanut tulille. Kyllästyi vian etsintään ja möi pois.
No, minä olen sitä myös jo muutaman illan selvitellyt, mutta en ole saanut käyntiin minäkään. Starttaa kyllä, kipinä tulee, mutta bensaa ei. Tai no, bensa tulee suutinkiskolle asti, mutta ei suuttimista läpi. Toista suutinrelettäkin kokeiltu.
Ajonestollinen, mutta olen kokeillut lastutetulla bensaboksilla, joten sen pitäisi sivuuttaa tuo ajonesto.
Onko kellään vinkkejä, että mistä lähtisin etsimään vikaa seuraavaksi?
-
Tuleeko suuttimille virtaa? Lasikantapolttimosta kun taiteilee johtimet suoraks ja tyrkkää suuttimen johtoon nii saa yksinkin testattua.. ootko vauhtipyörän anturin tsekannu/mitannu? Ja ett ruiskupumppu varmasti pelittää?
-
Tuleeko suuttimille virtaa? Lasikantapolttimosta kun taiteilee johtimet suoraks ja tyrkkää suuttimen johtoon nii saa yksinkin testattua.. ootko vauhtipyörän anturin tsekannu/mitannu? Ja ett ruiskupumppu varmasti pelittää?
Lasikantapoltin -testi tehty. Ei syty valo polttimeen. Tai valo siis vilku. Tarkoitatko ruiskupumpulla tankissa olevaa polttoainepumppua? Se pelittää. Bensaa tulee suutinkiskoille. Tuo vauhtipyörän anturi pitääkin tsekkaa seuraaksi. Kirjaan tänne taas, että alkoiko pelittämään, niin voi joku muukin apua tarvitseva saada täältä avun.
-
Aivan, tarkoitan sitä pumppua mikä auton alla on, suodattimen vieressä.. pitää selkeää surinaa kun virrat kääntää päälle.. lisäys: tuli viel mieleen ett onkos noin tuore vaan yhellä pumpulla, oma tietämys riittää noihin vanhempiin ja yks fk koneinen on ollu ja siinä ei enää erikseen ruiskupumppua ollut
-
Aivan, tarkoitan sitä pumppua mikä auton alla on, suodattimen vieressä.. pitää selkeää surinaa kun virrat kääntää päälle.. lisäys: tuli viel mieleen ett onkos noin tuore vaan yhellä pumpulla, oma tietämys riittää noihin vanhempiin ja yks fk koneinen on ollu ja siinä ei enää erikseen ruiskupumppua ollut
-95 --> yhellä pumpulla.
Alottajalle et tarkistappa piruuttain kuskinpuolen etuvalon takaa maapiste
-
Minkään näköisiä vikakoodeja?
-
No, niin taas täällä raportoimassa. Tämä on sivuprojektin sivuprojekti, joten ei ole ollut aikaa testailuun.
Nyt nuo kaikki edellä mainitut testattu. Paitsi nuo vikakoodit, jotka olisi tietenkin pitänyt aivan aluksi lukea. Pitää jostain saada (tai kyhätä) vikakoodilukija, niin pääsee taas asiassa eteenpäin. Raportoin, kun koodit selvillä.
Saa toki vinkata, jos jotain tulee mieleen.
Ja jos jollakin on kaupata vikakoodinlukijaa, niin olen kiinnostunut!
-
Et tarvitse koodinlukijaa vaan ledin ja vastuksen.
-
No, niin taas täällä raportoimassa. Tämä on sivuprojektin sivuprojekti, joten ei ole ollut aikaa testailuun.
Nyt nuo kaikki edellä mainitut testattu. Paitsi nuo vikakoodit, jotka olisi tietenkin pitänyt aivan aluksi lukea. Pitää jostain saada (tai kyhätä) vikakoodilukija, niin pääsee taas asiassa eteenpäin. Raportoin, kun koodit selvillä.
Saa toki vinkata, jos jotain tulee mieleen.
Ja jos jollakin on kaupata vikakoodinlukijaa, niin olen kiinnostunut!
Tonilla saattaisi olla myytävänä vikakoodin lukijoita?
-
Ehdotan tähänkin (vähän aikaa takaperin joku tutki vastaavaa vikaa), että oisko suutinten esivastuspaketissa jonkinlaista kontaktiongelmaa. Itselle on vastaan tullut juuri samanlainen vika, jossa vastuspaketti oli saanut senverran kipeää (oli kolariauto) että vastuksien päistä vastuspaketin runkoon menevä maadoitusliuska oli pompannut osittain irti. Tämä siis johti siihen että suuttimien maadoitus puuttui, joten suuttimet ei auennut. Vastuspaketti löytyy kuskin puolelta ajovalosta 30cm perää kohti.
-
Ehdotan tähänkin (vähän aikaa takaperin joku tutki vastaavaa vikaa), että oisko suutinten esivastuspaketissa jonkinlaista kontaktiongelmaa. Itselle on vastaan tullut juuri samanlainen vika, jossa vastuspaketti oli saanut senverran kipeää (oli kolariauto) että vastuksien päistä vastuspaketin runkoon menevä maadoitusliuska oli pompannut osittain irti. Tämä siis johti siihen että suuttimien maadoitus puuttui, joten suuttimet ei auennut. Vastuspaketti löytyy kuskin puolelta ajovalosta 30cm perää kohti.
Fiksummat korjatkoon mutta tämä kuulostaa kyllä paskapuheelta..?
-
Olen kyllä törmännyt esivastuspakettiin jossa on ollut johdinkatkos. Mutta ei siinä mitään maadoituksia pidä olla. Maadoitus tapahtuu boksilla kun suuttimia availlaan. Esivastuspaketin läpi menee vain sähkö.