Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: juppe65 - 03.06.2016, 19:32:53

Otsikko: S70 2.4 vm.2000 nykiminen
Kirjoitti: juppe65 - 03.06.2016, 19:32:53
Kiihdyttäessä nykii. Volvolla vaihdettu nakutusmittari (jota tietokone herjaa) sekä ilmamassamittari. Tämä
ei auttanut asiaa. Vaihdoin itse imuilman alipaineen sensorin ja se auttoi ensin mutta pikkuhiljaa taas sama
nykiminen jatkuu. Tulpat on vaihdettu pari vuotta sitten Volvolla kolmipiikkiset. Näillä on ajettu vain n.3000 km
koska auto on etupäässä seissyt. Tarkistin yhden tulpan joka oli aika nokinen. Jos ilmamassamittari on ollut viallinen
niin voisiko tulpat olla mennyt pilalle? En viitsisi turhaan vaihtaa niitä. Sitten ajattelin myös jos vaihtaisi uuden bensa
suodattimen, sekin kyllä vaihdettu muutama vuosi sitten..Tänään kun testailin kiihdyttää kunnolla niin huomasin että
nykiminen tapahtuu vain kierrosten keskialueella. Kun kierrokset nousee tarpeeksi ylös niin auto singahtaa kunnolla ja nykiminen loppuu. Olisko kellään mitään ehdotusta miten jatkaisi vian etsintää. Tämä siis ollut päällä jo pari vuotta. Ai niin, moottorin vikavalo ei pala eli auton sain kyllä katsastettua.
Otsikko: Vs: S70 2.4 vm.2000 nykiminen
Kirjoitti: Juice - 03.06.2016, 21:20:12
Onko auto seissyt kauankin? Onko tankki tyhjätty?

Kyllä kannattais lähteä nyt aluksi noista suodattimista sekä tulpista. Perus tulpat on niin halpoja jos et nyt välttämättä halua ostaa volvon ylihintaisa tulppia, PA-suodatin myös edullinen ja helppo vaihtaa. 

Yks ehdotus tuli myös mieleen! imuvuoto imusarjassa tai paljeputkessa kaasuläpän ja ilmanputsarin välillä.
Otsikko: Vs: S70 2.4 vm.2000 nykiminen
Kirjoitti: juppe65 - 04.06.2016, 08:27:43
Auto on seissyt talvisin muutaman kuukauden, eikä sillä ole kesäisinkään paljoa ajettu. Ollut mulla neljä vuotta ja kilometrejä on tullut mittariin n.8000. Tankkia ei ole tyhjennetty mutta bensasuodattimen vaihdoin pari vuotta sitten. Volvon pikahuollossa tutki noita vuotoja ja itsekin olen suihkutellut käynnistysspraytä imupuolen letkuihin ja liitoksiin mutta en ole huomannut mitään vuotoa. Muistaakseni Volvolla myös puhdistivat kaasuläppäkotelon eikä siinä pitäisi olla mitään vikaa. Taidan nyt sitten vaihtaa tulpat ja bensan- ja ilmansuotimen vielä lisäksi, sekin on kyllä aika uusi. Huomasin muuten että ilmamassamittarin jälkeen oleva anturi, onkohan se joutokäyntianturi niin jää moottorin sammuttamisen jälkeen surisemaan vähäksi aikaa. Onkohan tuo normaalia?