Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: losmasa - 04.06.2016, 18:20:08
-
Hei!
lähdenpä nyt täältäkin kyselemään neuvoja kun en muutakaan keksi. Autossa on nyt lämpimien kelien alettua ilmennyt seuraavia ongelmia, kierrokset seilaavat 1300rpm-1500rpm väliä kun ajettaessa vaihtaa vapaalle tai painaa kytkimen pohjaan. Kun auto pysähtyy, kierrokset yleensä palaavat normaaliin 1000rpm kohdille. Myös kun paikalla oltaessa polkaisee kierroksia, niin kierrokset eivät heti palaudu, vaan jäävät hetkeksi seilaamaan tuohon välille. Ongelmat alkavat aina vasta kun auto on ajettu lämpimäksi ja sammuttettu, esim. kun lähden kauppaan kylmällä autolla, ei mitään ongelmia ole. Kun taas lähden uudestaan liikkeelle ongelmat alkaa. Muutaman kerran on käynyt myös niin, että auto ei selvästi käy kaikilla pytyillä, ja ajaessa tasakaasulla kierrokset noin 2000rpm, auto alkaa nykimään aivan saatanasti. Nykiminen loppuu kun antaa hieman kaasua tai helppaa kokonaan kaasusta. Sillon kuin tota nykimistä on, autossa ei myöskään mene vakkari päälle, eli selvästi joku vikatila on päällä?
Autoon on 2013 vaihdettu surullisen kuuluisa kaasuläppäkotelo ja en jaksa uskoa että se olisi taas lopussa. Autossa oli samat ongelmat viime kesänä, ja kävin korjaamolla lukemassa vikakoodit. Silloin löytyi joku vikakoodi, josta korjaamon pitäjä sanoi ettei ole koskaan moista nähnyt, ja vaikka itse googletin niin ei kyseisellä koodilla löytynyt yhtään vastausta. Tilasin viimesyksynä ebaysta käytetyn ilmamassamittarin ja vaihdoin, jonka jälkeen meni muutamia päiviä ja ongelmat katosivat. nyt kuitenkin heti lämpimien kelien palattua ongelmat ovat tulleet takaisin.
Onko kellään ollut samanlaisia ongelmia, ja mikä on auttanut?