Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: DeeViis - 28.07.2011, 17:52:44
-
vaikka mittaristossa lukee kaikissa 3 asennossa OFF niin joskus kun on lähdössä ajamaan niin pyörii lämmitin itsestään?
-
jos teki sitä kylmillä ilmoilla, niin kyse on automaattitoiminnosta, joka on ihan normaalia, jos se tekee sitä nyt kesälläkin, niin kyseessä on vika, ehkä jossain lämpötunnistimessa.
-
Tekee sitä nyt lämpimillä keleillä. Mutta miks se tekee sitä vaikka off asennossa asetukset?
-
Se on automaattitoiminto, tekee sitä näillä keleillä jos joku lämpöanturi on rikki.
-
Ahaa, ompas hienoja vehkeitä :idiot2: Mikähän anturi ja missäpäin sijaitsee? Ja onko ardicissa mitenkä monta anturia?
-
muistelisin että ardikki lukee lämpötiedon moottorin ulkolämpötila anturista. tämä anturi sijaitsee kuskin sivupeilissä.
on siellä ardikissakin muutama anturi muttei ulkolämpö anturia.
-
Niinhän se taitaa tehdä eli CEM (Central Electric Module tjps.) ohjannee tuota vai mitenkä se oli.
Helpoimmalla pääsee kun poistattaa sen automaattikäytön, poistosofta maksaa muutamia kymppejä + softailu...
Toimiiko auton ulkolämpömittari oikein?
-
Niinhän se taitaa tehdä eli CEM (Central Electric Module tjps.) ohjannee tuota vai mitenkä se oli.
Helpoimmalla pääsee kun poistattaa sen automaattikäytön, poistosofta maksaa muutamia kymppejä + softailu...
Toimiiko auton ulkolämpömittari oikein?
Mittarin ulkolämpötieto tulee toisesta anturista, sijaitsee apumiehen pellissä..
Ardikilla on oma yksikkö (cpm) jota ohjaa cem.
-
Mittarin ulkolämpötieto tulee toisesta anturista, sijaitsee apumiehen pellissä..
Ardikilla on oma yksikkö (cpm) jota ohjaa cem.
Samaa lämpötila-anturitietoa CEM käyttää ohjatessaan ardic:n käynnistymistä lämpötilatietojen mukaan.
-
Samaa lämpötila-anturitietoa CEM käyttää ohjatessaan ardic:n käynnistymistä lämpötilatietojen mukaan.
Okei. Muistin että käyttäisi ecm tietoa
-
Dim vai ecm tietoa?
Ei kumpaakaan, DIM:llä ei ole omaa ulkolämpötila-anturia, eikä ole ECM:llä myöskään.
Ulkolämpötila-anturi on kytketty PDM:ään ja siitä eteenpäin ohjainlaitteet poimii lämpötilatiedon CAN väylästä.
-
Ei kumpaakaan, DIM:llä ei ole omaa ulkolämpötila-anturia, eikä ole ECM:llä myöskään.
Ulkolämpötila-anturi on kytketty PDM:ään ja siitä eteenpäin ohjainlaitteet poimii lämpötilatiedon CAN väylästä.
Ainakin se on niin että Jos apukuskin pellissä oleva anturi on rikki niin eipä tule mittarille oikeaa tietoa.
-
Ainakin se on niin että Jos apukuskin pellissä oleva anturi on rikki niin eipä tule mittarille oikeaa tietoa.
Joo, ei tokikaan tule mittaristolle oikeaa tietoa, sen anturin antaman lämpötilatiedonhan nimenomaan ohjainyksiköt sieltä can-väylästä ottaa käyttöönsä.
Oikean peilin ulkolämpötila-anturi -> PDM -> can-väylä -> tästä sitten kukin yksikkö joka tietoa tarvii, ottaa sen.
-
Minkäs takia tämä ardic sitten huutaa itsestään heti kun auton käynnistää ja sammuu vasta kun ajon lopettaa? Varmaan pitää suosiolla vaihtaa se anturi peiliin..? Ja kannattasko se automaattitoiminta käydä otattamassa pois? Sinisellekkö pitää viedä?
-
Anturikin taitaa olla Siniseltä hankittava osa? Voiko mitata onko se peilianturi rikki vai suosiolla uusi? Taas paljon kysymyksiä :idiot2: