Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Gemmo - 08.06.2016, 15:05:53
-
Onko porukoilla tietoa Skruvatin alatukivarsista, joissa polyuretaani pusla, sekä alapallonivelistä. Lähinnä kestävyys kiinnostaa.
-
Monet valittaa, että uretaanit on aika lyhytikäisiä, mutta niitähän onkin erilaisia. Itse laitoin lemfröderit vai mikäseoli. Ne pitäs olla alkuperäiset ja niistä oli hiottu volvo merkki pois.
-
Kyllähän ne lemförderit on parhaasta päästä. Mutta se, että merkit on hiottu pois tarkoittaa usein myös sitä, että ne eivät välttämättä ole sallituissa toleransseissa ja menneet eri laariin kun alkuperäislaatuiset.
Skruvat myy milloin mitäkin laatua ja minkäkin pakkaajan osia. Vähän sama kun motonet ja biltemakin.
-
Näinhän se on, mutta ihan ok laatua kohtuulliseen hintaan.
-
Motonetin tukivarret tuli vaihdettua eilen molemmin puolin. Katsotaan miten kestävät, toinen puoli sitten teettikin töitä oikein kunnolla ja toinen puoli heittämällä paikoilleen.
-
Eteen kun laitoin alatukivartta niin piippuavain oli mulla ainut mikä mahtui niitä etuhelan pultteja kiristämään apurunkoon. Mitä itte käytätte?
-
Joo piippuavaimella myös, vähän ovat pultit hankalassa paikassa kun runkopalkissa tuossa kohtaa reunus edessä.
-
Mulla on pieni 3/8 Ironside hylsysarja ja se on pelastanut monesta paikasta nivelöidyn jatkovarren ansiosta.
-
Saa olla matalat hylsyt ja räikkä että saa tuonne väliin mahtumaan.
-
Juu näin näin on, mutta sillä saa enimmät pois ja loput mitä kamppeita löytyy. Hylsyt ovat tosiaan matalat ja niveljatkovarren kans saa aika pieneen rakoon kiristettyä, mutta loput menee räikkälenkillä tai mitä löytyy.
-
Motonetin tukivarret tuli vaihdettua eilen molemmin puolin. Katsotaan miten kestävät, toinen puoli sitten teettikin töitä oikein kunnolla ja toinen puoli heittämällä paikoilleen.
Jaaha, tässä kohtaa meikäläinen alkaa heti kyyristelemään ;D ollut nimittäin ajatuksena vaihtaa itse nuo tukivarret. Pyöränlaakerin vaihtokin piti olla pikkuhomma mutta siitä kehkeytyi varsinainen painajainen ja lopussa rälläkkä lauloi pitkään ja hartaasti.. Pitänee vaihdattaa pajalla nuo tukivarret itse tekemisen sijasta
-
Mutta se, että merkit on hiottu pois tarkoittaa usein myös sitä, että ne eivät välttämättä ole sallituissa toleransseissa ja menneet eri laariin
Tai paremminkin niin että käytössä samat työkalut mutta loppuunajetut jotka ei kelpaa enää Volvolle. Tai sitten ihan samat työkalut ku Volvolle mutta koneistavat logot pois. Mutta itse puslat laitetaan toisenlaiset kuin mitä Volvo määrää. Siis halvemmat. Hylkyä tuskin niin paljon tulee että riittäisi myyntiin asti suurissa määrin. Autohan on jo poistunut tuotannosta eli enää on varaosatuotantoa tehtäväksi
-
Jaaha, tässä kohtaa meikäläinen alkaa heti kyyristelemään ;D ollut nimittäin ajatuksena vaihtaa itse nuo tukivarret. Pyöränlaakerin vaihtokin piti olla pikkuhomma mutta siitä kehkeytyi varsinainen painajainen ja lopussa rälläkkä lauloi pitkään ja hartaasti.. Pitänee vaihdattaa pajalla nuo tukivarret itse tekemisen sijasta
Rohkeasti vaan vaihtamaan, ei tuo nyt niin ihmeellistä ollut. Omassa vaan nuo pultit niin pirun lujassa kiinni toisella puolella että avaimet soi.