Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Mikko K - 29.07.2011, 00:17:02
-
Eli -90 b200f koneinen 240 ropeltää aikas pahasti. toisinaan vähemmän ,toisinaan enemmän kylmänä tai puolilämpöisenä ei ainakaan toimi.
vikakoodit olivat 1-1-1.
kun auton käydessä otin imm johdon irti, alkoi vaeltamaan enemmänkin. sammutin, käynnistin ILMAN imm johtoa kiinni, lähti hyvin käyntiin ja lmabda valo syttyy. Nyt vikakoodit näyttivät 1-2-1. Imm piuha kiinni ja akun kenkä irti ja taas 1-1-1 eikä palanut enää se lambda.
Mutta vika ei katoa missään vaiheessa, tulpat vaihdettu ja johdot.
Tuntuu että kävisi rikkaalla ainakin pakokaasuista päätellen.
-
Miltäs näyttää virranjakajan kannen sisäpuolella?
-
Miltäs näyttää virranjakajan kannen sisäpuolella?
Virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu, ei vaikutusta.
Täytyy tutkia, lambdaa veikkaan minä kuitenkin...
-
Virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu, ei vaikutusta.
Täytyy tutkia, lambdaa veikkaan minä kuitenkin...
Lisää tutkimuksia, eli lambdan arvot mitattu, näytti 0.49 volttia kun olivat virrat päällä, auton käydessä voltteja oli 0.50-0.60 välillä
-
Lisää tutkimuksia, eli lambdan arvot mitattu, näytti 0.49 volttia kun olivat virrat päällä, auton käydessä voltteja oli 0.50-0.60 välillä
Vaihtoon, rikki se on.
-
Sitten käynyt seuraavaa, kun niivittää liitintä, joka menee IMM niin saattaa toimia päivän pari hyvin, ja yhtäkkiä ajossa lambda syttyy, antanut tänään koodit 1-2-1 ja 2-3-1. JA kun räpläsin taas sitä IMM liitintä ja nollasin koodit ja otin akun kengän pois-> ei ongelmaa.
Edellisten lisäksi bensansuodin vaihdettu. Voiko se pumppurele oireilla noin? pakoputkessa ei ole vuotoja.
KOrjaamollakin kävi mutta ei siinä sinä päivänä mikään reistaillut.
-
Juu, vian syy lopulta selvisi ilmamäärämittarin vaihdolla 8)