Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: laatikkovika - 11.06.2016, 20:51:47
-
Tänään tuijotellessani tuota japanin ihmeen moottoria mieleeni juolahti :idiot2: että miten on mahdollista kaksi huohotuslähtöä venttiilikopasta, toinen ilmamäärämittarin(kyllä, tässä mallissa määrämittari)jälkeen imupuolella ja toinen venttiilikopasta imusarjaan. Siis ahdettaessa venttiilikoppaan menee ahtopaine koska ei mitään takaiskuja ole.
Ei kai se näin voi olla? Ahtopainettakin löytyy jonkin verran ja vähän on ollut stefaongelmia.
Pitäisiköhän tempaista tuo imusarjaan menevä huohotus tukkoon?
Kyseessä melko vähän tuotannossa ollut malli, olisikohan nuo huohotukset jääneet vapaastihengittävästä mallista noin?
Itselle ei oikein mene jakeluun että moottoriin ohjataan ahtopainetta.......?
Ei tojo ole miettinyt asiaa loppuun vai minä? :uglystupid2:
-
Onkohan siinä ahtopainepuolen nipassa pieni reikä? Että vähän jarruttaisi ilman menoa kampikammioon?
-
Kyseessä kuvan mukainen numeroitu härpäke, E301A. Varmaan sitten supistelee tai jotain ja on ihan oikea osa paikallaan. Muita huohotuksen nippeleitä ei ole numeroitu, ihan vaan letkua.
(https://e-a.d-cd.net/af5798as-960.jpg)
Kuva ei kyseisestä autosta mutta moottoriltaan vastaavasta.
Tuosta bensafiltteristä en tuossa välissä tiedä mitä hyötyä siitä olisi, kuva jostain veli venäläisen foorumilta...
Moottori 2.2 12V Turbo Mazda.
-
Tuo käikäle on nimenomaan pcv-venttiili ja sen pitäisi toimia takaiskuventtiilinä.
Se on joko rikki,väärin päin tai tai joku on modaillut sitä "toimivammaksi" (eli hajottanut sen)