Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Jaakko12 - 12.06.2016, 20:49:27
-
Tänään alkoi otsikon mukainen kulkine tehottomaksi. Ajossa ei jaksa nostaa kierroksia juuri yli 3000 rpm. Moottoritilasta kuuluu kova sihinä kiihdyttäessä ja kun kaasun päästää ylös niin kuulostaa aivan siltä kuin turbo sakkaisi. Vikakoodeja Autocom antoi P023484 "Turboahtimen ahtopaineen ylipaine". Kaikki ahtoputket/letkut ehjiä. Paineet turbo ampuu takaisin imupuolelle ilmansuodatin koteloon, eli ilmeisesti turboon integroitu sähköinen hukkaportti ei päästä paineita pois. Johdot vaikuttavat ehjiltä kun niitä nyki.
Kaikki anturien parametrit ovat kunnossa. Onko näin nyt sitten että turbo/pakosarja menee vaihtoon. Netistä näyttäisi että ne myydän yhdessä paketissa.
Erikoiseksi asian tekee se että ensimmäisen kilometrin käynnistyksen jälkeen autossa on kaikki tehot tallella, sitten alkaa tehottomaksi.
-
Autocomilla vaan kattoo liikkuuko ahtimen siivet ja onko kaikki muut arvot hyvät.
-
Turbo irrotettu ja siivet kyllä liikkuu ihan nätisti. Voiko turbossa silti olla jotain häikkää? tosiaan kun ampuu kaikki paineet takaisin ilmansuodatin koteloon.
-
Turbon säätömoottori rikki, itsellä teki juuri samaa.
-
Hyvä että oletukselle tuli vahvistus. Tilasin käytetyn turbon ruotsista päälle 100 000km ajetun. edellinen kesti 410 000km.
-
Tänään sain vaihdettua uuden käytetyn ahtimen. Vika korjaantui.
-
Tänään sain vaihdettua uuden käytetyn ahtimen. Vika korjaantui.
Minkäslainen homma on vaihtaa ahdin? Tarvitseeko mitään erikoistyökaluja?
-
Minkäslainen homma on vaihtaa ahdin? Tarvitseeko mitään erikoistyökaluja?
Erikoistyökaluja ei tarvitse, pakosarja/ahdin ja säätömotikka tulevat alakautta pois. Paljon siinä ei tilaa ole. vetoakseli hiekottaa jonkin verran hommaa, itse en jaksanut vetaria irroittaa. EGR- putki oli itellä kiinni kovin. Ei lähtenyt ilman väkivaltaa irti. Sen joutui uusimaan muiden tiivisteiden lisäksi.
-
...mitä ahdin maksoi? :-\
-
...mitä ahdin maksoi? :-\
Uuden olisin saanut noin 1150€, päätin ostaa käytetyn Ruotsista 400€.
-
Itsellä turbon vaihto edessä, olettanut että alakautta tulee pois. Eli suurin pelko ollut, että joutuu vetarinkin irrottamaan, mutta mahtuu siis tulemaan ohi.? Saksasta tuli käytetty, nykyinen tuntuu takkuavan ja motarilla miltein joka kerta häipyy tehot, kun on lämpimämpi päivä, vaikka ajaa sen 120 vakionopeudensäätimellä, ei tule mitään häiriö infoa.
Volvo V70 D5 mk3 07, ilmeisesti jo 470000km ajettu turbo.
Erikoistyökaluja ei tarvitse, pakosarja/ahdin ja säätömotikka tulevat alakautta pois. Paljon siinä ei tilaa ole. vetoakseli hiekottaa jonkin verran hommaa, itse en jaksanut vetaria irroittaa. EGR- putki oli itellä kiinni kovin. Ei lähtenyt ilman väkivaltaa irti. Sen joutui uusimaan muiden tiivisteiden lisäksi.