Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: rippe53 - 13.06.2016, 17:29:56
-
Mistähän päin alkais kattoon että löytäis automaattilaatikon oljyn tarkistus ropun , kun en ole mittatikkua ole ainakaan löytänyt ..
-
Mihin sitä tarvitset? Onko toiminnassa jotain häikkää? Mulla on ollut kohta 4v samanlainen geartronic eikä ole ollut tarvetta tarkastella laatikon öljymäärää. Mielellään 60tkm välein öljynvaihto ja kovaa ajoa ellei sitten jotain vikaa ole
Edit:tikkua ei näissä ole
-
2 kertaa tehnyt vajaan viikon aikana aamulla kun lähtenyt ajamaan ja kiihdyttään nykäsee ja kierrokset nousee aivan kuin nakkais vapaalle ...saako tuosta mun selvityksestä mittään selvää ...mulla on epäillys että öljyä vähän laatikossa...tai jotain muuta....vajaa 3kk:tta ollut mulla..
-
Onko milloin vaihdettu öljyt? itse kokeilisin aloittaa sillä ja ehkä ottaa samassa yhteydessä pesun. pesujen toimimisesta on immeiset montaa mieltä mutta joillakin on auttanut geartronic vaivoihin
-
Huoltokirjan mukaan kerran vaihdettu 162 tuhannessa ja nyt mittarissa noin 336 tuhatta , muuten huollettu hyvin määräaikaiset huollot tehty...varmaan pittää vaihtaa öljyt :nohnoh
-
jaaha. kantsii vaikka pitää pari vaihtoväliä vähän lyhyempänä että vähän puhdistuu. tai sitten kokeilla sitä pesua. aiheesta jonkun verran juttua täällä palstalla
-
Tänään vaihdettiin öljyt laatikkoon ensi tuntuma että vaihtaa pehmeämmin....volvon omat öljyt laitettiin huuhteluna ....eikä ollut kovin halpa korjaamolla käynti työ ja öljyt 440 e + 105 e turbon putki moottorin alla oleva ..
-
Jäi vielä yksi asia vaihdelaatikosta tuli tuollainen vikakoodi 012D.....eivät saaneet nollattua tuota koodia....wetterillä pitäis käydä :(
-
työ ja öljyt 440 e
Siis laatikkoöljynvaihto tuon verran? Oliis ollut halvempi vaihtaa sinisellä (wetteri, SAH jne). Menee reilun satasen halvemmalla ainakin SAH:lla
Suosittelen vaihtamaan öljyt uudelleen vaikka 10tkm tai 20tkm päästä niin saat puhdistumaan sitä laatikkoa
-
Siis laatikkoöljynvaihto tuon verran? Oliis ollut halvempi vaihtaa sinisellä (wetteri, SAH jne). Menee reilun satasen halvemmalla ainakin SAH:lla
Suosittelen vaihtamaan öljyt uudelleen vaikka 10tkm tai 20tkm päästä niin saat puhdistumaan sitä laatikkoa
Perjantaina oli XC60:nen merkkihuollossa(SAH) Maksoi 288,05€ huuhtelemalla ::)
-
Onko noissa laatikkoöljynvaihdoissa se vitsi että jos on kovin likaiset öjyt niin joutuvat huuhtelemaan pitempää ja öljyä siis kuluu enemmän :idiot2: Kertokaa viisaammat miten on. Ketjun aloittajalla 160tkm ajettu samoilla öljyillä jotka varmasti ollu jo aikas likaaset
edit: eiku 174tkm ajetut öljyt aloittajalla. se on jo aika paljon se kun itsellä vaihtuu alle kahden vuoden välien eli 60tkm
-
Joo pakko vaihtaa loppu vuodesta uudestaan öljyt , paheni kylmänä vaihdot meinas aamusella nousta vatutus käyrä aika korkealle...lämpöisenä pelas paremmin kuin ennen ei ollut nykäyksiä....näissä geotronic automaateissa on 5-6 vaihteisia mulla on suinki 6 vaihteinen kun on harmaakoppainen...jostain lukenut tuollaista...
-
En ehkä odottelisi tuonkaan vertaa. riippuu tietysti että paljonko tulee kilometerejä. Mahtoiko tulla oikea määrä öljyä jos ei ollut sininen vaihtamassa?
Se pesu olisi saattanut olla asiaa mutta siitäkin ollaan montaa mieltä että onko apua. Joillakin on auttanut enkä ole kuullut että olisi ainakaan vahinkoa tehnyt. Adaptaatiokin saattaisi auttaa nyt kun tosi vanhat öljyt vaihtui uusiin.
Mullakin aika paljon vaikuttaa että onko laatikko lämmin vai kylmä. Kylmänä ei ole välillä sivistyneistä vaihdoista tietoakaan.. En tiedä mihin olet tottunut mutta nämä 6v geartronicit eivät todellakaan ole täydellisiä. Ei kannata joka nykäystä pohtia
-
Piti tänään ottaa yhteyttä liikkeeseen mistä volvon hommasin ...kun ilmat jäähtyi alkoi laatikko temppuilemaan tuntuu ettei pysy vaihde päällä menee vedossakin vapaalle kylmänä ja manuaali puolella sama homma, mutta kun lämpiää niin pelaa hyvin , mitähän tapahtuu kun pakkaset tulee pääseekö mihnkään päin >:( onneksi on vielä liikkeen takuuta vielä vajaan kuukauden...
-
Tänään vaihdettiin öljyt laatikkoon ensi tuntuma että vaihtaa pehmeämmin....volvon omat öljyt laitettiin huuhteluna ....eikä ollut kovin halpa korjaamolla käynti työ ja öljyt 440 e + 105 e turbon putki moottorin alla oleva ..
Öljyn vaihdon yhteydessä nollasivatko vaihteiston? Epäilen ei, kun eivät saaneet vaihteiston vika koodia poistettua.
Piti tänään ottaa yhteyttä liikkeeseen mistä volvon hommasin ...kun ilmat jäähtyi alkoi laatikko temppuilemaan tuntuu ettei pysy vaihde päällä menee vedossakin vapaalle kylmänä ja manuaali puolella sama homma, mutta kun lämpiää niin pelaa hyvin , mitähän tapahtuu kun pakkaset tulee pääseekö mihnkään päin >:( onneksi on vielä liikkeen takuuta vielä vajaan kuukauden...
Kannattaa hyödyntää takuuta jos vähänkin merkkejä ettei ala toimimaan kunnolla.
Onkohan öljyn määrä oikea? Lämmetessä öljyn tilavuus kasvaa mikä saattaa vaikuttaa että alkaa paremmin toimimaan.
Tosin kun vaihteisto on antanut vikakoodin (012D) voi viitata sisäiseen vikaan jolloin on tiedossa isompi remontti.
-
Joo ei saaneet koodia pois tuo koodi viittas vaihdelaatikon luistoon käskivät käyttää wetterillä tarkemmissa tutkimuksissa , en ole hoppuillut kun on lämpimänä pelannut ja varat eivät ole riittäneet....pittää alkaa huomenna soitteleen kuluttaja asiamiehellä....ensin laskettiin ropun kautta 4 l pois ja tilalle saman verran ja sama vielä kerran 8 litraa laitettiin kaikkiaan öljyä ja käytettiin laatikko 50 asteeseen ja ison ropun sisäpuolella olevasta ropusta tuli ylimääräinen öljy pois noin 0.8 desiä kun tilavuus on 7.2 l ja volvon omat laatikko öljyt laitettiin ...
-
Eli laskettiinko joka kerta öljyt pohjaropun kautta?
Tuossa on miten kierrättämällä vaihdetaan, eli auto käyntiin ja letkun kautta otetaan ulos vanhat öljyt kun samalla vaihteita vaihdellaan...
http://ww2.justanswer.com/uploads/enesd/2011-01-01_185206_xc90_v8_transmission_fluid_change.pdf
Vaihteiston muisti tulee tämän toimenpiteen jälkeen nollata koska öljyn ominaisuudet eri.
-
Laskettiin pohjaropun kautta joka kerta...tuota 012D koodia eivät saaneet poistettua ...
-
Väärinhän tuo vaihto on mennyt.
Vastaava tapaus oli isäni autossa; oli 12 L kaadettu öljyä laatikon läpi propun kautta. Ei oltu käytetty edes käynnissä. Kylmänä, kone seis, proppu takas ja öljynpinta mukamas siinä. Tein oikean huuhtelun tarkoilla määrä mitoilla, niin noin litra oli puuttunut öljyä 80tkm ajon aikana..
Monenlaista pajaa on, muistakaa!!
-
Tänää sain tylyn asian vaihdelootasta rikki on wetterillä käytin ,,,,kylmänä vaivalloista matelua ....kyllä alkaa jo vatuttaan tosissaan ....kyllä taitaa merkki vaihtua jos saan kuntoon :(
-
Onhan autolla kuitenkin ajettu jo yli 300tkm ja se on todella paljon olkoonkin että on Volvo. Jos laatikko avataan vasta noilla kilometreillä niin taitaa olla yli keskiarvon. Monella on avattu jo 100tkm aiemmin tai vielä sitäkin aiemmin. Ei tämä varmasti yhtään lohduta mutta itsellä kun on yli 300tkm ajettu geartronic niin tapaan sanoa että laina-ajalla mennään jo. Aivan vasta teki semmoisia vaihtoja että olin jo vakuuttunut että nyt se hajos mutta olikin väärä hälytys. Noh, ei varmaan tarvi edes ens kesään asti odottaa niin tulee ns. oikea hälytys.
-
Tänää sain tylyn asian vaihdelootasta rikki on wetterillä käytin ,,,,kylmänä vaivalloista matelua ....kyllä alkaa jo vatuttaan tosissaan ....kyllä taitaa merkki vaihtua jos saan kuntoon :(
Ei muuta kuin takuuseen, kun on sitä vielä jäljellä.
-
On asia edistynyt , vasta puoli lupaillut hommata laatikon...
-
Ruotsista löytyy käytetty 276 tkm ajettu vaihdelaatikko. Vaihdelaatikko rahteineen ja asennuksineen noin 1700 €.
Tarjoan seuraavaa: tilaan vaihdelaatikon ja toimitan sen haluamaasi osoitteeseen. Vastaat vaihdelaatikon asennustyön kustannuksista itse sekä vaihdelaatikon kulusta (9000 Ruotsin kruunua) 30 %. Mitäs mieltä oletta tuollaisesta tarjouksesta , minä en ole suostuvainen vaihdelootan asennuksen vois maksaa ...paljon ajettu laatikolla...
-
Ruotsista löytyy käytetty 276 tkm ajettu vaihdelaatikko. Vaihdelaatikko rahteineen ja asennuksineen noin 1700 €.
Tarjoan seuraavaa: tilaan vaihdelaatikon ja toimitan sen haluamaasi osoitteeseen. Vastaat vaihdelaatikon asennustyön kustannuksista itse sekä vaihdelaatikon kulusta (9000 Ruotsin kruunua) 30 %. Mitäs mieltä oletta tuollaisesta tarjouksesta , minä en ole suostuvainen vaihdelootan asennuksen vois maksaa ...paljon ajettu laatikolla...
onko noilla kilometreillä lopputulos +-0? Kun on noin paljon kilometrejä.