Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: karvis - 29.07.2011, 10:25:55
-
BSR ohjelmointilaitteeni lukkiutui yrittäessäni tarkistaa/päivittää ohjelman. Laite ilmoitti "ohjelma ei ole tähän autoon ". Samantien alkoi tulla auton näyttöön vikatietoja ja kun käynnistin auton, kävi kone röpöttäen ja epätasaisesti. Onneksi minulla on BSR.n vikakoodien luku/nollauslaite ja sain vikatiedot poistettua. Nyt ohjelmointilaite on lukkiutunut. Otin yhteyden Ruotsiin BSR.n ja sieltä tuli ilmoitus "ota yhteys doc-poweriin". Doc-power ilmoitti että laitteen uudelleenohjelmointi maksaa 600kr. Ymmärsin ohjelman ostaessani että siinä on uudelleenohjelmointi "elinikäinen"! Doc - power ilmoitti että ohjelmointi on ilmainen 2v. ja kun kerroin miten asian olin ymmärtänyt ostaessani käskettiin ottaa yhteyttä ohjelmoinnin myyjään :o Ymmärtääkseni takuun antaa valmistaja, ei myyjä. Doc - powerilta sanottiin että jos on valitettavaa ,ota yhteys BSR.n Ruotsiin ja otin yhteyden ja taas vastauksena->ota yhteys doc - poweriin. Kerroin että olin ollut yhteydessä doc - poweriin ja sain vastauksena linkin minkä kauttan uuden ohjelman saa ladattua 600kr.
Uudelleen ohjelmointi on voimassa 1.v kerrallaan.
Ostettaessa ylistettiin laitteen helppoutta. Voit tallentaa ohjelman laitteellesi ja palauttaa sen. BULL SHIT >:(
BSR ei vastaa muusta kuin rahastuksesta ja maahantuoja/edustaja Suomessa -> doc - power..ei mistään.
Onko kokemuksia? Ostin BSR.n steg-2 v.2009.
-
BSR ohjelmointilaitteeni lukkiutui yrittäessäni tarkistaa/päivittää ohjelman. Laite ilmoitti "ohjelma ei ole tähän autoon ". Samantien alkoi tulla auton näyttöön vikatietoja ja kun käynnistin auton, kävi kone röpöttäen ja epätasaisesti. Onneksi minulla on BSR.n vikakoodien luku/nollauslaite ja sain vikatiedot poistettua. Nyt ohjelmointilaite on lukkiutunut. Otin yhteyden Ruotsiin BSR.n ja sieltä tuli ilmoitus "ota yhteys doc-poweriin". Doc-power ilmoitti että laitteen uudelleenohjelmointi maksaa 600kr. Ymmärsin ohjelman ostaessani että siinä on uudelleenohjelmointi "elinikäinen"! Doc - power ilmoitti että ohjelmointi on ilmainen 2v. ja kun kerroin miten asian olin ymmärtänyt ostaessani käskettiin ottaa yhteyttä ohjelmoinnin myyjään :o Ymmärtääkseni takuun antaa valmistaja, ei myyjä. Doc - powerilta sanottiin että jos on valitettavaa ,ota yhteys BSR.n Ruotsiin ja otin yhteyden ja taas vastauksena->ota yhteys doc - poweriin. Kerroin että olin ollut yhteydessä doc - poweriin ja sain vastauksena linkin minkä kauttan uuden ohjelman saa ladattua 600kr.
Uudelleen ohjelmointi on voimassa 1.v kerrallaan.
Ostettaessa ylistettiin laitteen helppoutta. Voit tallentaa ohjelman laitteellesi ja palauttaa sen. BULL SHIT >:(
BSR ei vastaa muusta kuin rahastuksesta ja maahantuoja/edustaja Suomessa -> doc - power..ei mistään.
Onko kokemuksia? Ostin BSR.n steg-2 v.2009.
Laitteen myyjä vastaa sinulle homman toimivuudesta. Ei voi noin vain siirtää vastuuta lupauksistaan ruotsiin. Jos ei ala hommaasta päästä sopimukseen ota kuluttaja asiamieheen yhteyttä.
-
KIITOS! On aika vaikea kommunikoida esim. BSR.n kanssa koska vastaukset tulee automaatista...ainakin tässä asiassa. Ongelma on myös siinä että laitteeni takana pitäisi olla koodi jonka mukaan sen voi uudelleenohjelmoida ,mutta sitä ei siellä ole.
Jostain sen sain aiemmin kaivettua mutta BSR.n tiedostoihin on tullut väärä koodi ja doc - power ilmoitti että koodi "johtaa" Hollantiin. BSR.ltä sain oikean koodin mutta silti heidänkin tiedostoissaan on vielä tuo väärä. Jos ohjelmoin laitteen BSR.n tiedostojen mukaan ,mikä ohjelma tulee :D 600kr. väärästä ohjelmasta! He ilmoittivat n.1v sitten oikean koodin mutta sitä ei ole muuttettu tietoihini.
Kun ostin stec-2.n sovittiin samalla putkiston vaihdosta ja BSR.n 3" downpipesta. Kauppahinta ym. sovittiin ja kun menin putkistoa asennuttamaan minulle ilmoitettiin että automaattiin ei sitä saa. En olisi hankkinut BSR.n steg-2.sta jos olisin tämän tiennyt mutta turha narista ,homma ei muutu.
Muutakin kokemusta löytyy ja nyt tutkin mitä ostan ja kaikki faktat paperille. Luulisi tuon kokoisen puulaakin informoivan edustajiaan, mitä luvataan ja mitä ei.
-
Pyydän nöyrimmin :) palautetta onko joku törmännyt samaan asiaan. Myös, onko tietoa/kokemusta kuinka pitkä ilmainen uusi päivitys on luvattu BSR.n ohjelmitoihin v.2009.
Ainakin se on luvattu että softan voi laitteella imuroida pois autosta ja laittaa takaisin. Tämä ainakaan ei onnistu koska laite on lukkiutunut >:( Olen todella kyllästynyt BSR.n toimintaan ja kyllä doc-powerin toiminta on ylimielistä. BSR.n mukaan doc - power.n pitäisi asiaa hoitaa.
Mutta that's it. Olen ollut yhteydessä henkilöihin jotka saavat asioiden hoitamisesta palkan ja jos asia ei hoidu muuten niin EU.sta löytyy virasto joka laittaa isommatkin firmat ruotuun.
Väite jonka sain -> Ruotsissa toimitaan nettimyynnissä eri toimintamallilla kuin EU maissa ei täysin pidä paikkaansa. EU.n viraston kautta asioita voidaan hoitaa ja tulee myös....markkinoinnista esim. kielto EU maihin. Ei koske tätä asiaa vaan nettikauppaa yleisesti.
-
Se on se ohjelmatuki 2 vuotta voimassa jolloin voit ladata uuden päivityksen serveriltä jos sellaisia sattuu tulemaan. epätodennäköistä et sellasia tulee..ei mulle tullut ainakaan. jos sulla ppc:llä ohjelmat tallella ni ihan turhahan toi päivitys netin kautta on. Mut jos haluaa stage 3 esimerkiksi ni silloin suht kätevää ladata netistä se sitten. Homma toimi suht hyvinkin. Sähköpostilla yhteydenpito hoidettiin ja stage 3 vaan ladattiin palikkaan..
Harmittaahan tollanen pallottelu ihan varmasti..Kummallista touhua. Ihan rahastustahan toi on,ei mitään muuta.
-
Tuo voisikin olla mielenkiintoista käydä "kuluttaja-asiamiehen" kanssa läpi tuo juttu.
Moi: ostin tälläsen virityssarjan autooni, jota ei saa laillisesti siihen asentaa. Nyt se sarja meni rikki - pitäis saada uusi.
KA: jahas mikäs se sellanen viritysarja on paljnko se nostaa autoveroa ;)
-
Tuo voisikin olla mielenkiintoista käydä "kuluttaja-asiamiehen" kanssa läpi tuo juttu.
Moi: ostin tälläsen virityssarjan autooni, jota ei saa laillisesti siihen asentaa. Nyt se sarja meni rikki - pitäis saada uusi.
KA: jahas mikäs se sellanen viritysarja on paljnko se nostaa autoveroa ;)
Ei suinkaan kuluttaja-asiamies autoveroasioita valvo. Ja mitäs sit vaikka olis laiton, se ohjelma on aivan hyvin voitu asentaa pelkästään suljettuja olosuhteita ajatellen jne..jos sellainen on myyty niin sen pitää lupausten rajoissa myös toimia.
-
Ei suinkaan kuluttaja-asiamies autoveroasioita valvo. Ja mitäs sit vaikka olis laiton, se ohjelma on aivan hyvin voitu asentaa pelkästään suljettuja olosuhteita ajatellen jne..jos sellainen on myyty niin sen pitää lupausten rajoissa myös toimia.
Ei kait tuolla tosiaan ole mitään tekemistä sen kanssa mitä yritys lupaa ja mitä asiakas ostaa. Mistään kriminalisoidusta tuotteeesa ei kuitenkaan ole kysymys vrt heroiini.
-
Jos olen oikein ymmärtänyt, laitteella voi tarkistaa mikä (kumpiko) ohjelma on autossa mutta koska laite on lukittu se ei onnistu. 600kr. siitä että saa kapulan auki ja uutta ohjelmointia ei ehkä edes tarvita. Myyjä ei missään vaiheessa ole kertonut mulle tuosta 2.sta vuodesta, mutta millä sen todistat. Kun firma ottaa sen asenteen että ,turha naukua, niin asiakkaat loppuu. Kilpailua on ja huonot uutiset menee paremmin eteenpäin kun hyvät :o
Jos mulla ei olisi ollut BSR.n vikakoodien luku/nollauslaitetta olisi ollut pakko ostaa tuo 600kr. ohjelmointi. Tää firma mainostaa homman HELPPOUTTA :D Laite aiheuttaa toimintahäiriön autoon ja BSR pesee kätensä...rahalla!
Kumma ettei BSR.n tiedostoihin ole korjattu minun tietojani, tai, paremminkin tietoa joka piti olla laitteen takaosassa mutta ei ollut.
Syy heitetään ohjelmoinnin myyjäliikkeen piikkiin ja en asu enää edes samassa kaupungissa ,enkä tiedä tekeekö se BSR.n hommia. Tuskin, koska firma on tunnettu hyvästä työstä ja tuskin ottaa turhaa sontaa niskaansa.
Tein ohjelmoinnista kaupan siksi koska luvattiin myöhemmin asentaa BSR.n downpipe mutta kun menin asennukseen, tuli tieto ettei geartronic automaattiin sitä asenneta, eikä stec 3.sta. Tästä vois kohta kirjoittaa kirjan koska tässä on vaan osa "kompuroinnista".
-
Ei suinkaan kuluttaja-asiamies autoveroasioita valvo.
No ei kait - lähinnä vaan tuli mieleen se, että miten kuluttaja asiamies ko asiaan suhtautuu. Jos sitä käytetään radalla, niin sitten se varmaan tulkitaan kilpaosaksi.
Harmi topikin aloittajalle, että on tälläinen kömmähdys käynyt.
-
Juu en tiedä tosta BSR:n filosofiasta mut aika monelle merkille ne viriä tekee että onko sit ihan viimeisintä asiantuntemusta ja asiakaspalvelua olemassa..
Ricalta saa myös tuota kapulaa,tiedä sitten miten siellä homma toimii?
-
Volvon maahantuojaan olen joutunut olemaan yhteydessä myyjäliikkeen toiminnasta ja asiat on hoituneet hyvin. Mitä jos sieltä tulis vastaus"ota yhteys Ruotsiin, Hollantiin tai Kiinaan" :idiot2:
Jos laitteella on Suomessa edusta/maahantuja niin mielellään hoitais asiat suomeksi. Kun jotain saadaan myydyksi, vaikeuksien tullessa alkaa pallottelu. Tai ei ala jos uskoo sontapuheet ja maksaa kaikesta.
Miksi tuo laite lukkiutuu ja sitä ei saa auki ilman maksua? Piakkoin pitäisi imuroida softa pois kun tulee viriosaa ja sitten kokeilla miten toimii kun softa päällä?
BSR.n mainoksessa nätti tyttö hymy leveänä ohjelmoi auton ja onnellisena lähtee kurvailemaan 8)
Täällä on BSR.n toiminnassa mukana olevia ja koska tämä on erittäin hyvä paikka kysyä neuvoa, niin toivoisi jonkunlaista palautetta. Tiedän että olen "valittaja", mutta totuudenmukaisesti olen tuonut asiani esille. Mielellään jakelisin ruusuja mutta totuus tulee esille vaan etsimällä ;)
-
Myyjällä on tuotevastuu, oli se oma valmistama tuote tai oli myyjä toiminut jälleenmyyjänä. Asia pitää hoitua myyjän kautta, se ei kelpaa että käsketään myyjän olla yhteydessä suoraan valmistajaan.
-
Katsotaan mitä myyjäliike sanoo. BSR.n tiedoissa on vieläkin väärä tunniste PPC.lle. Ilmoitin oikean doc-powerille mutta asia ei ole muuttunut :nohnoh
Edes BSR ei ole vaihtanut tunnistetta tiedoissani vaikka se on tiedoissani mainittu ja omiin tietoihini pääsen vaan väärällä tunnuksella. Aikaisemmin kun 2v. ei ollut täynnä yritin ladata ohjelmaa ,niin aina laite ilmoitti "ohjelma ei ole tähän autoon". Sain oikean tunnisteen ja homma onnistui mutta tunteja siinä meni koska auto piti saada toimimaan ja laite lukkiintui niinkuin nyt ja sillon ei ollut vikakoodien nollaajaa. Kuitenkin BSR.llä roikkuu tämä väärä tunniste joka doc-powerin mukaan johtaa Hollantiin. Minkähän ohjelman väärä tunniste antaa? Mielellään keskustelisin kasvokkain määrättyjen BSR.n ym. työntekijöiden kanssa ELK
Ruotsi ei kuulu EU.n mutta EU.ssa on virasto joka hoitaa asioita maihin (firmoihin) jotka eivät kuulu EU.n ja väärinkäytökset hoidetaan sitä kautta. Myös toinen firma Ruotsissa joka toimii Ruotsin lainsäädännön mukaan toimituksissa ja tilauksissa Suomeen. Esim. tilaukset voi tehdä netistä mutta toimituksen peruutusta ei,vaikka tilaus on "väärä". Peruutus pitää tehdä puhelimitse, Ruotsiksi! Osaan vaan "Slussenin sissien svenskiä" ja siinä kaytettiin aikanaan nyrkkejä asian eteenpäin viemiseksi mutta se oli silloin ;)
-
Ruotsi ei kuulu EU.n mutta EU.ssa on virasto joka hoitaa asioita maihin (firmoihin) jotka eivät kuulu EU.n ja väärinkäytökset hoidetaan sitä kautta. Myös toinen firma Ruotsissa joka toimii Ruotsin lainsäädännön mukaan toimituksissa ja tilauksissa Suomeen. Esim. tilaukset voi tehdä netistä mutta toimituksen peruutusta ei,vaikka tilaus on "väärä". Peruutus pitää tehdä puhelimitse, Ruotsiksi! Osaan vaan "Slussenin sissien svenskiä" ja siinä kaytettiin aikanaan nyrkkejä asian eteenpäin viemiseksi mutta se oli silloin ;)
Viimeksi kun tarkistin niin Ruotsi kuuluu EU:hun. Ei ole mitään väärää jos peruutus pitää tehdä puhelimitse? Jos tekee kauppaa ruotsiin niin voi olla että pitää asioida ruotsin kielellä. Siihen ei auta itkeminen EU:lle.
-
Joka tapauksessa EU virasto hoitaa asioita ja jos kauppaa käydään netin kautta pitää homma muutenkin toimia netin kautta. En olisi tavaroita voinut tilata jos en osaisi ruotsia. Sulle ei kuulu vaikka valitan Fidel Castrolle. Kysymys oli tavaroista jotka lähetettiin useampaan kertaan. Jos asiat pitää lainsäädällisesti hoitaa EU viraston kautta niin se ei ole mun vika. Ruotsi ei kuulu EU.n rahajärjestelmään ja siitä tulee ongelmia. Monta firmaa mihin ei voi maksaa euroilla ja tulee ylimääräisiä kuluja kun maksu hoidetaan kruunuina. Missään firman sivustoilla ei mainita että pitää osata ruotsia ja myös englanniksi on sivustot. Netin kautta olen keskustellut asiasta ruotsiksi mutta en ala soittelemaan koska kaupan perumista puhelimitse ei voi jälkeenpäin mitenkään todistaa. Sähköpostista jää todiste! Itkua en asian takia väännä, EU.lle enkä ....muulle >:(
Tää nyt meni asian ohi ja piste :)
-
Tässä on hyvä esimerkki, miksi kotimainen on parempi aina välillä.
-
Kotimaista ostaisin mutta kaikkea ei saa täältä. Jatkossa olen viisaampi koska halvin vaihtoehto ei aina ole paras!
Hyvää on se että tiedän ainakin mistä EN osta :)
Se on erikoista että aina löytyy vinkujia jotka ei ymmärrä että asioiden selvittäminen on kaikkien etu. Miksi vääntää asioista johon on palkattu ihmisiä hoitamaan niitä. Olen pyrkinyt olemaan yhteydessä mahdollisimman korkealle tasolle asioissani joissa tunnen kokeneeni vääryyttä ja yleensä asiat sitä kautta järjestyneet. Esim. Soitin maahantuojan päällikölle (ei Volvo) ja kerroin asiani. Sain kysymyksen "mitä mielestäsi Hänen pitäisi asialle tehdä?". Sanoin että haluan autoni kuntoon. Sain autoni kuntoon ja tuossa esimies osoitti miten asiat hoidetaan. Samoin on käynyt Volvon maahantuojan kanssa. Seliltin asiani ja taas oli asiallinen päällikkö. "Saat kohta puhelun, hän hoitaa asian!" Volvon korjaamopäällikkö yritti laskuttaa minulta takuun alaista työtä ja osaa mutta, pian soitti ja ilmoitti että menee takuuseen."
Olen kuullut paljon ikävää palautetta Rinta-Joupin autoliikkeistä mutta minulla on parhain kokemus Jarmo Rinta-Joupin toiminnasta. Kerroin asiani ja hän sanoi että olet oikeassa ja asia hoidetaan kuntoon. Soitti myyjäliikkeen päällikölle ja kiitos myös liikkeen päällikölle, kasvanyt mies ja ystävyys on säilynyt. Tein sen virheen että soitin ensin automyyjälle ja päällikkö sanoi että jos tulee vielä ongelmia,niin soita suoraan hänelle. Kun asiallisesti kertoo,oikealle henkilölle niin asiat yleensä hoituu. Ainoa paikka missä siivoojalta saa parhaat neuvot on sairaalat ja terveyskeskukset :)
-
Pystään nyt sitten aiheessa, eikä sotketa siihen enempää autokauppakokemuksia.
-
Kyllä! Nyt on siis kysymys, BSR PPC.n ohjelmointilaitteella pitäisi pystyä ottamaan teho-ohjelma pois ja se tallentuu laitteeseen ja myöhemmin sen saa laitettua takaisin. Kun/jos laite lukkiutuu niin tämähän ei onnistu ja niinkuin nyt minulla ja myös jos ei minulla olisi BSR.n vkakoodien nollauslaitetta, autoni ei olisi ajokunnossa.
Uuden ohjelmoinnin takuu on 2v. ja sen jälkeen 600kr. 1v. mutta onko mitään takuuta sillä että laite toimii niinkuin ilmoitetaan ja onko tällä ohjelman pois-takaisin toiminnolla takuuaika?
Mielelläni veisin kysymykseni BSR.lle mutta sieltä tulee vastauksena linkki josta saa ladattua 600kr. uuden ohjelman. Ymmärtääkseni en tarvitse uutta ohjelmointia vaan laitteeni pois lukitustilasta. Pitkä matka 230/km ajaa myyjäliikkeeseen ja sieltäkin laitteen toiminnot hoidetaan BSR.n kautta ja laite pitää olla paikalla. Autokauppaesimerkit toin siksi osoituksi kuinka maahantuojalta saa tarvittaessa avun.
Onko doc-power maahantuoja vai vastaako asioista suoraan BSR. Voihan olla että liike josta ohjelmointi on ostettu, lopettaa toiminnan, kenelle vastuu siirtyy? Aikaisemmassa väärintoiminnasta tai informointivirheestä ei ottanut vastuuta kukaan. Yhden virheen jotenkin ymmärtää mutta jos joka asiasta syntyy sama jenkka niin toiminta ei ole kunnossa! On syy laitteessa tai missä tahansa niin loppupelissä asiasta pitäisi ottaa vastuun valmistaja.
Laitoin vähän luettavampaan muotoon, on niin raskasta tuo yhdessä läjässä lukeminen. t:usu
-
onkos sun auto käynyt volvolla huolossa ja siihen vaihdettu uudempi softa siellä.
jos näin on tehty niin toi viripurkki lukee auton ja menee jumiin kun ei ole enään alkuperäinen
softa autossa :(
näin ainakin olen kuullut tapahtuvan ja tähän auttaa vain se n.700 euroa :'(
-
Tuon tilanteen vuoksi autoon pitäisi saada tai ostaa BSR.ltä uusi ohjelmointi jo hankkimaani laitteeseen 600kr.lla. Tämän tilanteen ymmärtäisin mutta ei ole ollut huollossa. Kerran on moottorinohjausyksikkö päivitetty ja sen jälkeen laitettu uudelleen softa 2v. takuuajan aikana.
Alkaa kyllästyttämään koko asia >:(
Kyse ei ole 600kr. vaan totuudesta!
Antaako tai vaatiiko BSR jälleenmyyjiltään kokemusta ja oikeata tietoa, MITÄ saa myydä ja MIHIN autoon?
BSR antoi ohjeen ottaa yhteyden doc.poweriin, ei jälleenmyyjään.
Doc power ,takuusta tai muusta virheestä, myyjäliikkeeseen ja jos on VALITTAMISTA niin BSR:n :o
Jos autoon tulee vika, ei varmasti käsketä ottaa yhteyttä auton valmistajaan, vaan loppupelissä virheistä vastaa maahantuoja joka antaa ohjeet,
kuinka muujäliikkeen tulee asiassa toimia. Jos vika on liikkeen.
Ymmärtääkseni autossani on BSR.n softa sisällä mutta lupaus sen pois/takaisin ei toimi koska laite on lukkiutunut,
Aikaisemmin laite lukkiutui koska BSR.n tiedostoissa on väärät tiedot ja samoin doc powerin.
Laitteessa ei ole ohjelmointitietoja laitteen takana, vaikka pitäisi olla.
En ymmärrä minkä virheen minä olen tehnyt >:(
Olen maksanut pyydetyn hinnan ja palkkioksi höpöhöpöä ;D
Kirjoituksissanikin pääasia on kirjoitus"muoto", ei asia ja ymmärrän miksi tähän puututaan ;)
-
Olisiko jolla kulla lähettää tuota ppcsync -ohjelmaa tai .dll filuja. Meni windows uusiksi ja ppcsync mukana.
Seuraavasta linkistä ladattua ohjelmaa en saa toimimaan tulee juuri tuo: "The program can't start because FTD2XX.dll is missing from your computer. Try reinstalling the program to fix this problem." . http://forums.swedespeed.com/showthread.php?138030-Help-with-Rica-PPC-Sync-Program.
Itsellä toista vuotta vanha Rica:n tarroilla oleva boksi, jonka sarjanumerolla ei saa ohjelmaa ladattua BSR:n sivuilta
-
Itsellä toista vuotta vanha Rica:n tarroilla oleva boksi, jonka sarjanumerolla ei saa ohjelmaa ladattua BSR:n sivuilta
Jos siinä on Rican tarrat niin miksi saisi ladattua BSR:n sivuilta mitään? Kuitenkin kyseessä eri firmat.
-
Rica osti jotain vuosia sitten kasan PPC-yksiköitä BSR:ltä, en tiedä miten nykyisin päivittävät enää softia niihin kun en ko. pajan kanssa enää ole tekemisissä.
FTD2XX.dll on standardi FTDI-piirin ajuridll, eli voisit koittaa googlettaa vaikka FTDI drivers ja asentaa sellaiset, niiden mukana asentuu myös ko. dll.
-
Koska dera ehtis lastutuksia tekemään? Soittelin debiliin aikanaan, ei saanu kiinni. Litoin privaa sulle pariin otteeseen mut ei ilmeisesti ole tullut perille? auto 855 T5.
-
Koska dera ehtis lastutuksia tekemään? Soittelin debiliin aikanaan, ei saanu kiinni. Litoin privaa sulle pariin otteeseen mut ei ilmeisesti ole tullut perille? auto 855 T5.
Hmm ei oo tullut privaviestejä sulta ainakaan 3 kuukauden aikana, maltatko laitella uusiksi niin vastailen!
-
Ton BSR:n ohjelmointilaitteen idea on just siinä, että jos menee autohuoltoon vaikka biliaan ja siellä päivitetään uutta softaa moottorinohjaimen sisään niin tolla vehkeellä saat virityksen takaisin ihan iteksesi.
BSR lukijalaite toimiessaan oikein tunnistaa muuttuneen softan ja lataa sen sisäänsä. Ei anna päivittää virisoftaa uuden ohjelman päälle vaan ehdottaa että lähetät muuttuneen softan BSR:lle.
Tämän jälkeen usb piuha koneeseen kiinni ja yhteys BSR:n PPC Sync ohjelmalla niiden palvelimelle sun omilla tunnuksilla. Sitten härveli lukee muuttuneen softan laitteesta palvelimelleen, menee minuutti ja voit ladata uuden virisoftan netistä siihen BSR laitteeseen. Tämän jälkeen takaisin autoon ja päivitys onnistuu jälleen.
Se BSR:n sivuilta suoraan ladattu softa ei toimi, jollei se lukijalaite ole ensin usb piuhalla kytketty suoraan koneeseen ilman softaa. Kun se tunnistaa lukijan ja asentaa suoraan siitä ajurit sitten voit vasta asentaa sen lukijasoftan. Muuten tulee se FTD2XX.dll is missing errori.
Itse tehnyt huoltoon autoa viedessä että palautan BSR:n lukijavehkeellä alkuperäisen softan sisään ja annan huollon päivittää uuden softan sisään. Sitten kun haen auton, ajan himaan kyylään että huollot on tehty ja auto toimii. Sit vaan taas BSR softa takaisin autoon sisään. Ja hyvin on toiminu tällä kaavalla tähän asti.
Kärsivällisyyttä vaatii sen bsr lukijan käyttö, menee 7minsaa ohjelmointeihin ja kaikkee jännää se teettää ennenkuin on valmis.
(Sitä muistikorttia ei saa irrottaa siitä lukijasta virrat päällä, se lukittee kyseisen purkin ohjeenkin mukaan välittömästi)