Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: kanis187 - 13.06.2016, 21:08:25
-
Tänään aamulla töihin mennessä ajoin lujaa mutkaan kovalla kaasulla, yhtäkkiä kuului semmonen trrtrr ääni ja nostin pois kaasulta. Sitten auto alkoi humppaamaan tyhjäkäyntiä ehkä 50rpm väliä maksimissaan ja moottori tärähtää säännöllisesti. Pääsin töistä ja samat oireet ja menin sitten nesteelle tankkaamaan, pätkiminen harveni vähäsen, muttei poistunut. Tapahtumahetkellä pensaa oli melkoisen vähän.
Mistä kannattaisi alkaa tutkimaan? Pa-suodatin ja tulpat vaihdettu 18tkm sitten, jos tiedolla mitään tekee.
Lisään vielä, että kierroksia ollessa yli 2000 oireet häviää täysin ja välillä ei pätki lainkaan pienen hetken, välillä enempi.
-
(http://i8.aijaa.com/t/00448/14190625.t.jpg) (http://aijaa.com/Ml2Hrn)
Yksi tulpista rikki.. täytyy huomenna hakea uusi ja kokeilla oliko vain tästä kiinni.
-
Vaihdoin tossa kaikki tulpat, taas pelittää kuin rasvattu. Varmaan kauemmankin ollut huonona kun pöröttänyt vähän, tais olla sitten viimenen niitti.
Mikähän lie aiheuttanut vai oliko vaan maanantaikappale..
Mitään iskua ei ole saanut ja kiristetty oikein yms.
-
Samalla tavalla hajonneita tulppia on tullut joitain vastaan.
Silloin voi käydä noin jos kannentiiviste menee kerrasta ja vedet menee sylinteriin. Tulppa saa lämpöshokin. Mutta on niitä näkynyt ilman selvää muuta vikaakin. Oisko ollut materiaalivika tai saanut kolauksen kuljetusvaiheessa.
-
Kannentiiviste ainakin ehjä, ei kupli nesteet ja pysyy siellä missä pitää, paitsi termostaatin ja vesipumpun ylätiiviste tiputtaa vähän..
Ois kyllä varmaan auto jäänyt paikalleen jos tiiviste ois losahtanut. :D
Palotilat näytti ihan hyvälle, mitä siitä nyt tuplanreiästä näki.
Huonona ennen asennusta uskoisin.