Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: miksu01 - 29.07.2011, 13:56:21
-
Elikkä kyselisin sellasta että kun mulla on autossa tällä hetkellä b21at (eli R-sport) moottori ja nytten ostin b230f (jakaja lohkossa eli varmaan 240 volvon kone) moottorin josta otan ainakin 530-kannen ja ruiskun osat, mutta minua kiinnostais tietää että onko tuossa b230f:ssä paremmat/vahvemmat sisuskalut, männät, kiertokanget jne kun b21at:ssä. ja että kestääkö se paremmin turbotuksen kuin tuo b21at joka on vakiona kestävillä sisuskaluilla.
Ku jos tuo 2.3 kone on vakiona kans hyvä turbotukseen niin laitan sen paikoilleen.
-
onko tuossa b230f:ssä paremmat/vahvemmat sisuskalut, männät, kiertokanget jne kun b21at:ssä. ja että kestääkö se paremmin turbotuksen kuin tuo b21at joka on vakiona kestävillä sisuskaluilla.
Ei ole.
B21a ja b19a on mitä parhaimpia ahtoaihioita.
-
Ei ole.
B21a ja b19a on mitä parhaimpia ahtoaihioita.
Elikkä otan vaan kannen ja ruiskun :) myyn loput pois.
-
Siinä b230f:ssä on mustat ruiskunsuuttimet mutta sain kaupanpäälle keltaiset suuttimet?
Onko tietoa kuinka isoja ja mihin asti riittää nuo keltaiset ja mustat suuttimet ovat ja kummat on paremmat?
-
Keltaiset ~200cc = ~150hv turbossa. Kato mustien numero ja googleta
-
http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm#BOSCH
-
Keltaiset ~200cc = ~150hv turbossa. Kato mustien numero ja googleta
Miten nuo riittää vaan noin vähän ku kattelin tota taulukkoa niin sierra coswortissakin on 192 cc suuttimet ja siin on kuitenkin 204 tai 221 hv?
Onko jossain volvon koneessa 250hv-300hv:n riittäviä suuttimia mitkä sopii tohon mun b21ft (eli siinä on 240:n sähkönenruisku) moottoriin? esim joku R volvon suuttimet ym?
-
Vinokone vaan syystä tai toisesta tarvii isommat suuttimet kun hiukan nykyaikaisempaa tekniikkaa edustava sierra ohc jättää sen..
-
Vinokone vaan syystä tai toisesta tarvii isommat suuttimet kun hiukan nykyaikaisempaa tekniikkaa edustava sierra ohc jättää sen..
Asia selvä. ei muuta ku isompia suuttimia hommaamaan.
Minkä kokoisen suuttimiet vaatii vähintää tuollainen 250-300hv että saa riittävästi bensaa?
-
Asia selvä. ei muuta ku isompia suuttimia hommaamaan.
Minkä kokoisen suuttimiet vaatii vähintää tuollainen 250-300hv että saa riittävästi bensaa?
400cc o ihan jees, mutta kato mitä sitä suurempia saa halvalla niin sellaset.
550cc jos meinaat säätää viinabensalle(RE85)
-
400cc o ihan jees, mutta kato mitä sitä suurempia saa halvalla niin sellaset.
550cc jos meinaat säätää viinabensalle(RE85)
Ihan tavallista bensaa ajattelin käyttää, laitetaan ne viinakset omaan käyttöön :buck2:
-
Käykö tuo b230f:n vauhtipyörä mun b21 koneeseen?
siinä on 530-kansi, voiko se olla pienillä vesikanavilla? mistä tunnistaa parhaiten ja pystyykö tunnistamaan ulkoapäin ilman että irroittaa kantta?
-
Käykö tuo b230f:n vauhtipyörä mun b21 koneeseen?
siinä on 530-kansi, voiko se olla pienillä vesikanavilla? mistä tunnistaa parhaiten ja pystyykö tunnistamaan ulkoapäin ilman että irroittaa kantta?
LH:ssa on 60-2 triggeröinti VP:ssä. B230F/FT/FK koneisissa on kaikissa samanlainen triggeröinti.
Vesikanavia ei pysty näkemään muuten kuin irroittamalla kannen.
-
tuntus ettei tuolla vesikanavien koolla ole hevonkaan merkitystä tuossa teholuokassa ja varsinki porttaamattomana jos ajelee....
-
tuntus ettei tuolla vesikanavien koolla ole hevonkaan merkitystä tuossa teholuokassa ja varsinki porttaamattomana jos ajelee....
Tulevaisuutta ajatellen :P
-
no se jos meinaat +500hv ottaa ;)
-
Tulevaisuutta ajatellen :P
Avaat koneen vielä monta kertaa, ennen tuota tulevaisuutta :juhau:
Eriasia jos hyllyssä on jo vaihtoehtoinen osa, niin laittaa sen. Jos ei niin ei kannata erikseen ostaa.
-
Joo en mä niin suuria tehoja meinaa ottaa, max 400hv joskus tulevaisuudessa :)
Ei löydy hyllystä, ja en varmaan ostakkaan ku niillä on hintaa jonkun verran.
-
Eikös -530 kansi oo aina pienillä vesikanavilla? Ja isot vesikanavat taitaa olla muutenkin ongelma vasta 2.3 koneella ja reilusti madalletulla kannella.. ::)
-
Isot vesikanavat ovat ongelma jo vakio isolohkossa
Meillä vuoti vakio B23E koneen kansipahvi rata-ajossa. Palotilasta puhalti isoon vesikanavaan
Pikkulohkossa olisi kestänyt
-
Isot vesikanavat ovat ongelma jo vakio isolohkossa
Meillä vuoti vakio B23E koneen kansipahvi rata-ajossa. Palotilasta puhalti isoon vesikanavaan
Pikkulohkossa olisi kestänyt
Ehkä rata-autossa on ongelma, katuautossa ei ole jos seokset ja sytkä pysyy normaalilla tavalla kohdillaan.
Maailman sivu on tehty näitä lopo-turboja eikä ongelmia ole ollut. Vika on yleensä jossain muualla.