Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: vesterinen_99 - 20.06.2016, 09:22:25
-
Eli työpaikalla kohtasin tämmösen, jopa jännän oloisen kummajaisen vm.1990 960
Sytytys tapahtuu ykkösellä yli kymmenen astetta Ykk:n jälkeen. strobolampulla mitattuna. kolmas sylinteri taas olis 6 astetta eykk.
Vikakoodit luettu, 1-4-3 joka kertoo nakutusanturin vialliseksi, se uusittu ja yhteys eculle mitattu, samoin kampiakselin asentotunnistin ja nokka-akselin asentotunnistin.
Hankala kierrättää, mutta käsittääkseni ajoitus ei muutu kiertäessä.
Luultavasti en kaikkea ymmärrä kerralla kertoa, mutta osallistua saaa.
Kiitos jo etukäteen :D
-
Oliko tämä hukkakipinällä vai suorasytkällä? Ajoituslampussa ennakonsäätö?
-
suorasytkällä ja lampussa on säätö
-
Tuossahan on kaksi sytkäpäätettä, vaihtaa ne ristiin ja katsoo siirtyykö vika toiseen pyttyyn
-
Nakuantureita on kaksi, kokeilee vaihtaa toisenkin? -90 on hukkakipinällä, vaihtui suorasytkäksi vasta uudemmassa 4.4 Motronicissa eli -96.
-
En tosiaan muistanut mainita, mutta ne imusarjassa olevat pöntöt vaihdettu ristiin. Ei vaikutusta