Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Vaahtopumppu - 21.06.2016, 01:05:54

Otsikko: m45 vaihdelaatikot
Kirjoitti: Vaahtopumppu - 21.06.2016, 01:05:54
Onko vanhemman(10boorinen) ja uudemman(22boorinen) m45 sama laatikko, eri boorilla? eli onko välitykset sekä kestävyys ja rakenne ylipäätänsä samanlainen?


Yritin etsiä sopivaa "pienet kysymykset" tms. aihetta mutta ei löytynyt joten tehdään uusi.
Kiitos jos joku osaa vastata tai moni varmaan osaa muttei jaksa :)
Otsikko: Vs: m45 vaihdelaatikot
Kirjoitti: jvVolvo - 21.06.2016, 05:40:43
Eikös vanha 10boori ole m40 ja heikompi?
Otsikko: Vs: m45 vaihdelaatikot
Kirjoitti: Masa71 - 21.06.2016, 07:16:13
Onko vanhemman(10boorinen) ja uudemman(22boorinen) m45 sama laatikko, eri boorilla? eli onko välitykset sekä kestävyys ja rakenne ylipäätänsä samanlainen?


On sama, kytkinakselin voi myös vaihtaa päittäin jos on esim. vikabooreilla sintterilevy.
Otsikko: Vs: m45 vaihdelaatikot
Kirjoitti: pl - 21.06.2016, 10:29:27
osa vanhoista laatikoista on valurautakuorisia ja uudemmat on valualumiinia. sisuskalut on samat (kuin myös M46 ja M47 peruslaatikko, poislukien M47 pidempi sivuakseli ja vitosen osat) ja tehonkesto yhtä huono. välityksistä löytyy ainakin 2eri mutta se pitkävälitteinen WR laatikko on erittäin harvinainen.
Otsikko: Vs: m45 vaihdelaatikot
Kirjoitti: Vaahtopumppu - 21.06.2016, 12:59:20
No se tieto tulikin nopeaa, kiitos :)
Otsikko: Vs: m45 vaihdelaatikot
Kirjoitti: pl - 21.06.2016, 14:18:35
niin ja mitä tulee tuohon kytkinakselin vaihtamiseen se vaatii suunnilleen koko laatikon purkamisen ellei satu omistamaan työkalua millä laakeri vedetään irti kytkinakselilta. laakerista on näkyvissä ulkokoolista n.5mm ja hyvin pieni sokkaura..
Otsikko: Vs: m45 vaihdelaatikot
Kirjoitti: Jonesi - 27.07.2016, 23:53:01
M45 lootaa on 10 ja 22 poorisella kytkinakselilla. 10 pooriset on vanhoja lootia ja 22 pooriset uudempia. Kaikki M45 on valurautakuorilla, poislukien nää billet yms lootat. Pikkusen eri välityksiä voi olla molemmissa. Kytkinakselin voi vaihtaa, mikäli ensiövälitys on molemmissa sama. Vaatii kylläkin lähes koko lootan purkamisen onnistuakseen. Hammasrattaathan noissa on samaa tavaraa, mutta siirtäjät tossa vanhassa mallissa on jotain messinkijuttua, kun taas uuemmassa valuterästä tms.