Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Heinämies - 21.06.2016, 14:23:05

Otsikko: Tyhjäkäynti vaihtelee
Kirjoitti: Heinämies - 21.06.2016, 14:23:05
Eli siis kasipätkä farkku -96 kymppiventtiilisellä turbottomalla myllyllä.

Kylmempänä käy nyt tossa tonniviidessäsadassa mutta kun valoissa vähän hurauttaa äkkiä kaasua niin laskee tonniin. Maantiepätkän jälkeen saattaa tehdä sen että "vouvaa" siinä reilun tonnin ja puolentoista välillä.

Missä voisi olla tsekkaamisen paikkaa? Nokka-akselin asentotunnistin tohon on vaihdettu mutta se ei liene tuollaisia edes aiheuta. Suuttimet on käsitelty Fortella ehkä reilu vuoden päivät sitten.
Otsikko: Vs: Tyhjäkäynti vaihtelee
Kirjoitti: sukka - 21.06.2016, 17:00:48
Imuvuoto? Bensanpaineensäädin?
Käy alipaineletkut läpi että on ehjät ja imusarjan luo vähän suihkuttaa brake cleaneria tai starttipilottia niin huomaa käynti äänestä jos olisi alipainevuoto.
Otsikko: Vs: Tyhjäkäynti vaihtelee
Kirjoitti: mikkkis- - 22.06.2016, 19:13:39
Yllämainitut alipaineletkut ja puhdista tyhjäkäyntimoottori sekä kaasuläppäkotelo. Tyhjäkäyntimoottori irtiottaessa samalla kattoo ne letkut siitä. Käytä akku irti 15min ajan putsailujen jälkeen että ecu nollautuu niin josko se auttaisi vai tuleeko vika takasin päälle. Siinä kyllä sitten samalla nollautuu radio ja ajotietokone myöskin.
Otsikko: Vs: Tyhjäkäynti vaihtelee
Kirjoitti: roilo - 23.06.2016, 10:50:14
Jos tuo vouvaaminen tarkoittaa sitä, että kierrokset seilaavat ees taas tonnin ja 1500 väliä ja tämä tapahtuu vasta koneen lämmettyä niin kannattaa tosiaan etsiä imusarjavuotoa - rako kasvaa koneen lämmettyä. Melkein pitäis kuulua mutta vettä ruiskimalla saa helpommin esiin.
Otsikko: Vs: Tyhjäkäynti vaihtelee
Kirjoitti: Heinämies - 24.06.2016, 13:11:03
Imusarjan jos joutuu irrottaan ja tiivisteet vaihtaan ni samaan syssyyn kantsii hoitaa nuo huohottimen osaset myös. Ne kun on sit siinä ihan tyrkyllä.

Kaasuläppäkotelo ja tyhjäkäyntimoottori nyt tutkinnan alle ensin.
Otsikko: Vs: Tyhjäkäynti vaihtelee
Kirjoitti: Heinämies - 26.06.2016, 11:21:54
Kaasuläppäkotelo olikin aika siistissä kunnossa kun viime kesänä putsasin sen viimeksi. Tyhjäkäyntimoottori tuli putsattuu silloin samalla. Nyt sieltä ei tullut mustaa kun ekalla huuhtelulla eli aika puhdas sekin oli. Suihkin sen vielä kuitenkin täyteen ja jätin vartiksi likoomaan. Sit rankkaa ravistusta ja lähes kirkas neste pihanurtsin reunaan. Kamat kokoon ja käyntiin. Tyhjäkäynti asettui heti siihen tonniin. Suihkutin tota kaasaripuhdistusainetta imusarjalle mutta ei mitään vaikutusta. Pitänee kokeilla vielä uudestaan kuumalla koneella jos tuo ei nyt asettunut näillä toimenpiteillä. Imusatsin ympäristö oli aika öljyisessä roinassa kyllä.... tekisi varmaan konehuoneen pesu hyvää.