Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: kowalski - 29.07.2011, 20:44:01

Otsikko: 2bar T3 laipallisella ahtimella?
Kirjoitti: kowalski - 29.07.2011, 20:44:01
Mikä olisi sellaine T3 laipallinen turbo jolla voisi ajaa 2bar ahdoilla ilman hävyttömiä pakopaineita?
Otsikko: Vs: 2bar T3 laipallisella ahtimella?
Kirjoitti: _hape - 29.07.2011, 20:58:56
Mikä olisi sellaine T3 laipallinen turbo jolla voisi ajaa 2bar ahdoilla ilman hävyttömiä pakopaineita?

hx40 :)
Otsikko: Vs: 2bar T3 laipallisella ahtimella?
Kirjoitti: kowalski - 29.07.2011, 21:02:55
hx40 :)

T4 laipallinen?
Otsikko: Vs: 2bar T3 laipallisella ahtimella?
Kirjoitti: Solmurauta - 29.07.2011, 21:37:08
Normi HX40 tai -super on #14 tai #16 jaetulla T3 laipalla.
Saa myös T4 laipalla mutta ar luku on eri.
T4 laipalla olevat Holsetit ovat yleensä HX50, HX52  tai HX55 johdannaisia.
Myös muita kokoonpanoja voi tehdä mutta niistä ei tällä kertaa sen enempää.
Garretilla yms amerikan valmistajilla on myös lukuisia T4 laipalla olevia ahtimia jos niitä halajat.
Pakopaine riippuu monesta muustakin asiasta kuin pelkästään ahtimesta.
Otsikko: Vs: 2bar T3 laipallisella ahtimella?
Kirjoitti: kowalski - 29.07.2011, 22:51:09
Normi HX40 tai -super on #14 tai #16 jaetulla T3 laipalla.
Saa myös T4 laipalla mutta ar luku on eri.
T4 laipalla olevat Holsetit ovat yleensä HX50, HX52  tai HX55 johdannaisia.
Myös muita kokoonpanoja voi tehdä mutta niistä ei tällä kertaa sen enempää.
Garretilla yms amerikan valmistajilla on myös lukuisia T4 laipalla olevia ahtimia jos niitä halajat.
Pakopaine riippuu monesta muustakin asiasta kuin pelkästään ahtimesta.

Eli holset HX40 super #16
Otsikko: Vs: 2bar T3 laipallisella ahtimella?
Kirjoitti: _hape - 29.07.2011, 23:15:39
Eli holset HX40 super #16

mihin koneeseen ylipäätän oot puhallinta laittamassa 7 litraseen v8:siin vai 1.2 litran mikraan?
Otsikko: Vs: 2bar T3 laipallisella ahtimella?
Kirjoitti: sjs - 30.07.2011, 00:39:02
Kiinalaisiakin on T3 laipalla ja sietävät 2bar ahtoa järjellisin pakopainein, esim T70 ahtimet, tosin riippuu kovasti iskutilavuudesta tuo jo, esim. sikakireässä 1,2 koneessa saattaa hyvinkin ahtaa 3bar 2bar pakopaineilla tuollainen normi ahdin, mutta matalavireisessä 7L koneessa onkin sit homma aivan toisinpäin... tai jo 3L koneessa on samalla ahtimella jo varmaan 2bar ahtoa ja 3bar pakopaineet.

mihin koneeseen ylipäätän oot puhallinta laittamassa 7 litraseen v8:siin vai 1.2 litran mikraan?
Sama ahdin toimii kummassakin noista viritysasteesta riippumatta... tosin eri tavalla :D

Eli kerros mihin koneeseen oot ahdinta tunkemassa, villi veikkaus 2-2,3L 8v vinokone kun ollaan tällä foorumilla?
Otsikko: Vs: 2bar T3 laipallisella ahtimella?
Kirjoitti: kowalski - 30.07.2011, 12:47:09
Kiinalaisiakin on T3 laipalla ja sietävät 2bar ahtoa järjellisin pakopainein, esim T70 ahtimet, tosin riippuu kovasti iskutilavuudesta tuo jo, esim. sikakireässä 1,2 koneessa saattaa hyvinkin ahtaa 3bar 2bar pakopaineilla tuollainen normi ahdin, mutta matalavireisessä 7L koneessa onkin sit homma aivan toisinpäin... tai jo 3L koneessa on samalla ahtimella jo varmaan 2bar ahtoa ja 3bar pakopaineet.
Sama ahdin toimii kummassakin noista viritysasteesta riippumatta... tosin eri tavalla :D

Eli kerros mihin koneeseen oot ahdinta tunkemassa, villi veikkaus 2-2,3L 8v vinokone kun ollaan tällä foorumilla?

2.3L 8v luonnollisesti.
Otsikko: Vs: 2bar T3 laipallisella ahtimella?
Kirjoitti: olli - 30.07.2011, 13:02:23
Noihin laippoihin löytyy adaptereita ja peruslaitteet omaava tekee tuollaisen parista laipasta helposti. Hieman tilaahan se vaatii toki.
Otsikko: Vs: 2bar T3 laipallisella ahtimella?
Kirjoitti: Solmurauta - 30.07.2011, 14:11:00
Unohtu tossa aiemmin mainita että on vielä hx40 malleihin #18 ja #20 koteloitakin jaetulla T3 laipalla.