Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: T5notR - 29.07.2011, 21:08:26
-
Oli taas mukava yllätys lähteä töistä....
Pieni kiihdytys ja valtava poksahdus ja meno hyytyi :(
Auto käy mut röpöttää ja paukkuu ja tyhjällä soutaa sammumisen ja 1500 kierroksen välillä.
Antoi koodit P1133 ja P1238
kaikki painenpuolen letkut silmämääräisesti tarkistettu.
Outoa on se että nyt kun kierrättää, niin imuääni on tosi voimakas.
-
Onko vielä mekaanisella kaasuläpällä vai sähköisellä?
-
IC pääty irti tai joku letku halki.
-
Haljennutta letkua en löytäny ja ic pitää tutkia myöhemmin kun mamman hyvä ruoka ja kylmät oluet pelasti muuten huonosti alkaneen illan ;D
Taitaa kohta olla kohtuu siisti AWD myynnissä.....
-
Ohita IC korvausputkella ja testaa.
-
Vika paikannettu...
Alapuolen pääty lähes kokonaan irti.
Kyllä ihmettelen että sai aikaiseksi niinkin kovan pamahduksen.
Mistä sais nopeasti vaikka kiinan malli?
-
Kyllähän tuolla painetta on ihan kivaan poksahdukseen ;)
Kiinacoolerin kanssa voi mennä ahtoputkien askartelu epämiellyttäväksi, joten kannattaa tilata jostain vaikka paksumpi cooleri orkkislähdöin.
-
olen mielestäni lukenu kiinancooleri mallista joka käy mm. suoraan 850:sen keulaan?
edit. kiinahdin.com 850 bolt on, eikö se sovi?
-
No se on ilmeisesti tämän näköinen:
(http://www.yritysnet.com/tarvikemotti/kiku15.jpg)
En nyt tota ehkä bolt-oniksi sanois ja jos kenno on oikeesti 75mm paksu niin voi olla vähän ongelmia mahtumisen kanssa ja lähdöt ei vissiin ole oikeen kokoset..
-
Ilmeisesti tuo 60mm vielä mahtuu, rikkojen kanssa sai hieman lisätilaa, mutta epäilen ettei 75mm ilman rakenteellisia muutoksia. Ja tosiaan noiden lähtöjen kanssa saa käyttää isompaa/pienempää putkea ja supistimia ja väliputkia..
-
Olipa aika homma saada cooleri irti :o
Laittaisin kuvan jos osaisin :P
Yläpää on Juzin kuvan mukainen, mutta ala lähtö on samaan suuntaan kuin ylä.
Ei oikein olis aikaa askarrella.
-
Myydään osiosta vaan alkup. purkuosa niin selviää nopeasti, kustannustehokkaasti ja ilman yllätyksiä.
-
Hurmoskselta löytyy vakio cooleri, kunhan saadaan kaupat sovittua.
Jos kerran on tunnettua että päädyt irtoaa, niin olisko ideaa vetää joku
siikaflex /liima saumoihin?
-
Voipi olla aika turhaa niiden päätyjen liimailu.
Jos pelottaa, että ic pamahtaa uusiks niin kl-racing tai vastaava kokoalumiininen ic tilalle vaan.
Olen jossain sivustolla törmännyt sellaseen ~200e hintaseen, kl-racing on vähän kallis..
-
Sitä halpis mallia minäkin tässä etsiskelin. Se on just se bolt on kiinancooleri.
Tuntuu vaan että tuote on hävinny...
No, eiköhän orkkiskin taas kestä muutaman vuoden.
Olihan se lähes 12 vuotta keulalla.
-
Olis taas Volvo kunnossa ;D Kiitokset HurmOkselle.
Oli vähän matkis kohdellu kaltoin, mut oli onneksi vielä ehjä.
Tuli nyt sit alu/muovisaumat tuhrittua sika liimalla.
Ei se ainakaan voi olla haitaksi.
Tuli tänään käytyä pojan mopolla töissä ;D On nekin vähän muuttunu 70 luvulta,
-
Samat oireet, ilman pamahdusta...aikani kun ihmettelin niin löytyi vika...IC:n alaletkun klemmari oli syöpynyt poikki ja letku irti. Vaihdoinpa samalla syylärin alaletkun klemmarinkin...oli sekin vähän surkean näköinen...
-
Olis taas Volvo kunnossa ;D Kiitokset HurmOkselle.
Oli vähän matkis kohdellu kaltoin, mut oli onneksi vielä ehjä.
Tuli nyt sit alu/muovisaumat tuhrittua sika liimalla.
Ei se ainakaan voi olla haitaksi.
Tuli tänään käytyä pojan mopolla töissä ;D On nekin vähän muuttunu 70 luvulta,
No hyvä että oli vielä toimiva... ;)
Perhana kun pitäisi pakata kaikki ihan hullunlailla että pysyy ehjänä... :-\