Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: DeeViis - 29.07.2011, 21:23:29
-
Kierrosluku 2000-3000rpm sillä välillä kun kiihdyttää niin kuuluu selvästi semmonen nakutus,kilinä,rilinä ääni. No joku nuitten sekotus. S60 ja V70 volleissa molemmissa kuului samaa ääntä? Auttakee en tajua :idiot2:
-
Oisko sisempi vetonivel?
-
Ei, kyllä se kuuluu ennemmin moottorista tai jostain muualta, tiedän miltä nakuttava nivel kuullostaa. Onko mahdollista että suuttimet nakuttaa?? Kuitennii ajettu jo n.350tkm? Muuten kyllä toimii loistavasti, lähtee vetämään tosi alhaalta niinkuin pitääkin.
-
Ei, kyllä se kuuluu ennemmin moottorista tai jostain muualta, tiedän miltä nakuttava nivel kuullostaa. Onko mahdollista että suuttimet nakuttaa?? Kuitennii ajettu jo n.350tkm? Muuten kyllä toimii loistavasti, lähtee vetämään tosi alhaalta niinkuin pitääkin.
Nakutus tai ritinä kaasua painettaessa viittaa vuotaviin suuttimiin. Niitä voi olla yksi tai useampi. Palotilaan siis vuotaa dieseliä joka syttyy paineesta ennen aikojaan. Tuollainen vuoto kuormittaa moottoria ja on pahimmillaan aiheuttanut vaurioita moottoriin. Vika kannattaa korjata mahdollisimman nopeasti. Noissa kilometreissa suuttimet voivat olla aikalailla loppu.
-
Okei, kiitos tiedosta :hello: Voiko noita D5 suuttimia korjata vai pitääkö vaihtaa uuteen? Varmaan vanhojen suuttimien testaus ei onnistu paikallaan..
-
Okei, kiitos tiedosta :hello: Voiko noita D5 suuttimia korjata vai pitääkö vaihtaa uuteen? Varmaan vanhojen suuttimien testaus ei onnistu paikallaan..
Samaa vikaa täällä >:( >:( , kun yhden korjaa , niin seuraava tulee odottamaan.. Eli , mistä kysellä suuttimia..
-
Osaava Diesel korjaamo pystyy korjaamaan suuttimet ja täällä meillä Tammer-diesel korjasi velipojan 740 suuttimet ja tulee halvemmaksi.Ja esimerkiksi tuolla korjaamolla on inhimillinen tuntivelotus 60eu.
-
Osaava Diesel korjaamo pystyy korjaamaan suuttimet ja täällä meillä Tammer-diesel korjasi velipojan 740 suuttimet ja tulee halvemmaksi.Ja esimerkiksi tuolla korjaamolla on inhimillinen tuntivelotus 60eu.
Ostin viimeksi pari kierrosta suuttimia ruotsista. Hinta on halvimmillaan jotain 1000sek paikkeilla/suutin. Haku vaikka www.bildelsbasen.se oikean auton kohdalta hakusanalla "spridare". Suuttimen päällä on volvon ja boschin osanumerot. Saa niitä injektoreja korjattuakin, mutta en näe sitä hintalaatusuhteeltaan kannattavaksi jos noin satasella saa ehjän käytetyn vähänajetun.
Injektorien vaihto onnistuu vaikka kadulla ulkona ilman erikoistyökaluja. suutinten kiinnikesarja pitäisi aina vaihtaa (20e/suutin) ja periaatteessa suutinputketkin, mutta kun ne mutterit kiertää sormin paikoilleen pohjaan ennen suutinten kiinnitystä, niin saa haettua paikan, missä mutteri menee syvimmälle ja näin putken saa kiristettyä tiiviiksi.
Samaa vikaa täällä >:( >:( , kun yhden korjaa , niin seuraava tulee odottamaan.. Eli , mistä kysellä suuttimia..
Tämän takia enemmän ajetusta voisi vaihtaa koko kierroksen kerrallaan varsinkin jos nakuttaa.
-
Varaosanetissä näytti olevan -03 D5:seen 194tkm ajetusta suuttimet 120eu kappale.Mulla silloin kun jouduttiin laittamaan uusi tiiviste suuttimen juureen ei uusittu mitään muuta ja hyvin on pelannut mutta seuraavan kerran on hommattava sitten nuo lisävermeet kun joutuu suuttimien kanssa pelaamaan.