Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Tommi_82 - 24.06.2016, 14:10:30
-
Mistähänpäin alkaisi vikaa etsimään..?
Kesken ajon moottorin lämpömittari ampaisi tappiin ja näytölle tuli varoitus moottorin lämmöistä.
Auto tien varteen parkkiin ja konepelti auki, jäähdytysnestettä normaalimäärä, flekti pyörii hitaasti, letkuissa ei painetta eikä muutenkaan tunnu normaalia kuumemmalta.
Luin vikakoodit kiinalaisella obd palikalla ja OBDdoctor ohjelmalla, tilapäisissä vikakoodeissa näkyy varoitus lämmöistä, mutta data monitori näyttää lämmöiksi 87c.
Jatkoin ajelua hissukseen, lämmöt vaihteli välillä 86-88c, mittari on silti koko ajan tapissa. Virtojen sammuttaminen ei vaikuta asiaan mitenkään lämmöt hyppää heti tappiin kun virrat laittaa taas päälle.
Potilaana siis 2004 2.4 bensa s60
-
Olisiko lämpömittarin anturi viallinen, jos viisari makaa koko ajan tapissa ??
-
Olisiko lämpömittarin anturi viallinen, jos viisari makaa koko ajan tapissa ??
Samaa pohdin itsekkin. Onko obd liitäntään välittyvälle lämpöinformaatiolle erillinen anturi, vai mistä se loihtii ne lukemat mitä sieltä kautta saa ulos?
-
akku irti hetkeksi?
-
Mysteeri syvenee...
Auto oli juhannuksen yli parkissa akku paikoillaan, ja nyt kaikki toimii kuin unelma...
Eilen vielä käytin virtoja päällä ja lämpömittari hyppäsi heti tappiin (auto oli ollut siis reilun vuorokauden parkissa siinä vaiheessa)
Tänään lähdettiin mökiltä takaisin kotimatkalle ja lämpömittari toimikin yllättäen normaalisti, eikä oireillut mitenkään reilun 300km matkalla.
Toivotaan nyt että toimii jatkossakin...