Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Jones_v70 - 27.06.2016, 23:00:20
-
Noniin, Tulipa siirryttyä v70 -01 Bensasta Diesel-aikaan. Eli nyt mennään -09 mallivuotta olevalla V70
2.0 Dieselillä. Itelle ihan uus tuttavuus tämä Dieseli,joka oletettavasti on PSA:n tekeleitä. Parin päivän ajelun jälkeen
mietityttää/kiinnittänyt huomion on tuo flektin toiminta,joka tuntuu aika herkästi menevän päälle.
Onko tämä normaalia? kun tuntuu että ihan pikku-ajolla rupeaa tohotin pyörimään. Mittaritauluhan ei lämpötilaa
näytä. Ajettu 190tkm. Kaikki kommentit/kokemukset kyseisestä autosta tervetulleita.. Kiitos!
-
Sama homma täällä ja autokin samanlainen.
Vissiin aika hysteerinen näissä flekti ja pyörii melkeen aina vähintään hiljalleen kun kompressori on kytkettynä.
En usko sen olevan vika vaan ominaisuus.
-
Eikös tämä kaksilitrainen ole Volvon ihan oma kone? 1.6l D2 on sitten lainattu PSA:lta. Ja voisiko tuo flekti liittyä ilmastointiin? Onko näissä kaksi flektiä, joista toinen jäähdyttäisi ilmastointia. Edellisessä korimallissa ainakin flekti puhalsi hetken aikaa auto sammutettunakin. Kuivatti kennon tällä konstin
-
Ymmärtääkseni ainakin nämä -09 V70 2.0D on PSA:n tekele,samaa kai käyttää Pösöt ja Foordit. Uudemmat kakslitraset taitaa olla taas Volvon koneita.
Mutta tuo flektin toiminta on tosiaan aikas herkkä toimimaan ainakin näillä kesäkeleillä,toivottavasti ominaisuus,jottei tarvi kokoaikaa olla korvat konepellissä kiinni :D
Mites talvikeleillä? Lämpeneekö kabiini kohtuudella?
-
Lämpee kunhan Webasto toimii.
Eikös tämä kaksilitrainen ole Volvon ihan oma kone? 1.6l D2 on sitten lainattu PSA:lta. Ja voisiko tuo flekti liittyä ilmastointiin? Onko näissä kaksi flektiä, joista toinen jäähdyttäisi ilmastointia. Edellisessä korimallissa ainakin flekti puhalsi hetken aikaa auto sammutettunakin. Kuivatti kennon tällä konstin
2010? tuli D3 joka on 2.0 5 sylinterinen, sitä ennen 2.0 on 4syl. PSA/Ford kone.
-
12 mallissa olen huomannut flektin hysteeristä huutamista, mutta 14 mallissa en. Sanoin siitä joskus huollossa, mutta liittyy kuulema ilmastointiin ja on normaalia. Teki sitä vaan myös ilmastointi pois kytkettynä...
-
Jos se hissukseen pyörii, niin ilmastoinnin takia on käynnissä. Jos taasen huutaa ihan täysiä, niin se liittyy hiukkassuodattimen regenerointiin. Näin ainakin omassa V50 2.0D:ssa tapahtuu. Ja jos jatkuvasti huutaa täysillä, niin se tekee sitä regenerointia jatkuvasti, mikä ei ole hyvä juttu...
-
Mistä sen tietää jos se hiukkas-suodatin on täyttymässä taikka regenerointi on käynnissä? Tuleeko jokin merkkivalo?
-
Mistä sen tietää jos se hiukkas-suodatin on täyttymässä taikka regenerointi on käynnissä? Tuleeko jokin merkkivalo?
Ei muutakun silloin jos se on jo mielestään liian tukossa niin paukahtaa teksti: Nokisuodatin täynnä kst. käyöttöohjekirjaa.
Normaalia regenerointia ei huomaa oikeastaan muusta kuin että kulutusmittari pomppaa litran-kaks ja käynti ehkäpä matalempaa murinaa.
Flekti kun pyörii täysillä niin ääni on isohko ja sen ihan varmasti erottaa siitä normaalista "tuuletuksesta" mitä nää näillä keleillä tekee.
-
Kyllä tuo flektin puhina liittyy ilmastoinnin käyttöön. Elikkä näillä keleillä
Ilmastoinnin ollessa päällä flekti pyörii lähes kokoajan. Otin ilmastoinnin pois päältä,nii eipä se fläkti ennää pyörinytkään. Sitä tahtoopi olla liian hysteerinen eri äänille:-)
-
;) selvähän se on että vähän jännittää uus auto, siks itsekin tutkin monta iltaa foorumia ennen vaihtoa että mitä näitten kans voi tulla niin ties varautua ees vähän..
-
;) selvähän se on että vähän jännittää uus auto, siks itsekin tutkin monta iltaa foorumia ennen vaihtoa että mitä näitten kans voi tulla niin ties varautua ees vähän..
Takaa pitkittästukivarsien puslien vaihtoo saa varautua ;D
-
Omassa oli 09 leima tukivarsien puslissa ja 510tkm täynnä. En tiedä sitten kauan on ollu rikki mut aika hyvin on näyttäny kestävän.