Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Sjuggen - 03.07.2016, 09:11:49
-
Jäi moinen avokki käteen, ja cruise ei näytä toimivan lainkaan. Ei tule mitään valoa mittaristoon, kun cruisen laittaa päälle. Sulakerasioista en löydä yhtään merkintää liittyen cruiseen. Jarrupolkimet nosto ei auta asiaan. Polkimen juuressa ei ole kuin yksi katkaisin. Viiksen juuresta ei löydy selvästi viallisia johtoja. Jarrutehostimen päässä oleva liitin johtoineen näyttää ehjältä, ja sai jo kontaktispraytä. Vikakoodeja ei ole, ainakaan tuolla perus koodinlukijalla nähtävissä.
Mitäs sitten tehdään? Onko pakko viedä siniselle, jos ei taho?
-
Käviksä varmasti sen viiksen piuhat kunnolla läpi? Ne nimittäin menee poikki siitä suojakuoren alta eli ei liittimen juuresta. Mulla oli samaa vikaa, vasta kun kuorin sitä suojakuorta ja mittailin niin löyty katkenneet piuhat. Johdot on oikein hieno lankaista johtoa eli vittumaiset kolvata mutta onnistuu kyllä. Viiksenkin saa purettua varovasti ruuvarilla vääntämällä kannen auki jos oikein haluaa sepittää :)
-
Kaikki viiksen toiminnot kyllä toimii liittimeltä mitattuna, joten katsonut aiheellisiksi purkaa sitä enempää.
-
Onkos siinä mallissa alipainepumppu kiinnitetty akkutelineen pohjaan? Ota akku pois ja irrota sen alla oleva teline - jos siinä pohjassa on isohko alipainepumppu - varaosanumeron avulla voit selvittää netistä, mikä laite on; niin varmista, että siitä lähtee asiallisesti yksi letku "jonnekin". Jos ei lähde, niin etsi lähoistöltä irrallista letkua ja kiinnitä sekin takaisin.
Saattaa olla juuri tuo - ja kiinni akkutelineen pohjassa.
Jos autoon on vaihdettu PNP-kytkin, niin letku on irrotettu - ja unohdettu liittää takaisin. Löytyy lampun läheltä, palkin päältä.
http://volvopartslisle.com/part/OEM-Volvo-Part-1390903/Vacuum-Booster
-
Kato onko jarrutehostajassa se yksi liitin kiinni/kunnossa konehuoneen puolella.
Mulla oli kerran sieltä liitin irti kun olivat huollossa sen vahingossa irroittaneet ja jättäneet irti...
Ja tällöin ei cruise toiminut.
-
Jarrukotelon pohjassa ei ole alipainepumppua.
-
Ei tule mitään valoa mittaristoon, kun cruisen laittaa päälle.
Piti tuosta kysyä että tarkoitatko että mittariin ei syty mitään "standby" valoa kun siirrät viiksen liukukytkimen ON -asentoon? Jos näin niin ei kuulukkaan syttyä, valo syttyy vasta kun aktivoit cruisen +/- -napista.
(No tää oli tällänen tyhymä varmistus kysymys :idiot2:)
Yks tuli mieleen! Itse anturi jarrutehostajasta. Näissä on ollu kontamiini häiriöitä joten sen voisit nypätä irti ja mitata ohmi mittarilla. Sehän on ikään kuin potenttiometri ja jos siinä on katkoksia niin ei toimi cruise. Sytyttää kylläkin yleensä ETS -valon. En tiiä toimiiko mutta saahan sitä kokkeilla :)
-
Mittaristoon ei siis tule Cruise-valoa edes virtojen päällelaitossa, jolloin käsittääkseni pitäisi hetken palaa kaikki valot(?). Ajossa/käynnissä ollessa, ei pala mikään varoitusvalo.
-
Viaksi paljastui ECM:n vikakoodi 'ECM-9300 Kytkinpolkimen anturi - Liian suuri signaali'.
Mielenkiintoista, koska kyseessä on kuitenkin automaattivaihteinen auto. ECM uudelleen ohjelmoimalla vika korjaantui.
Cruise toimii, mutta edelleenkään koetauluun ei tule aiheesta mitään merkkivaloa.
-
Viaksi paljastui ECM:n vikakoodi 'ECM-9300 Kytkinpolkimen anturi - Liian suuri signaali'.
Mielenkiintoista, koska kyseessä on kuitenkin automaattivaihteinen auto. ECM uudelleen ohjelmoimalla vika korjaantui.
Cruise toimii, mutta edelleenkään koetauluun ei tule aiheesta mitään merkkivaloa.
No hyvä että vika selvis O0
Tarkistin omasta autosta niin tuo cruisen merkkivalo ei syty kun laittaa virrat päälle. Elikkä koska mulla kyllä toimii kyseinen merkkivalo aktivoituna, niin olisko lamppu kyrvähtänyt?!
-
Veikkaan kans sitä palanutta merkkilamppua
-
Jarrukotelon pohjassa ei ole alipainepumppua.
"Jarrukotelo"? Ei kerro mulle mitään. Löytyikö se pumppu akun telineen pohjasta?
-
"Jarrukotelo"? Ei kerro mulle mitään. Löytyikö se pumppu akun telineen pohjasta?
Pahoittelen törkeää kirotusvihettä.
Tarkoitin tietinkin akkukoteloa. Ei ole pumppua ko. telineen pohjassa. Autossa on sähköinen kaasupoljin, joten säätökin tehdään sähköisesti.
-
Manuskan mukaan Cruisen merkkivalo olisi rivistön ylärivin vasemmanpuoleisin? Avossa siinä kohdalla on ROPS-valo.
-
Manuskan mukaan Cruisen merkkivalo olisi rivistön ylärivin vasemmanpuoleisin? Avossa siinä kohdalla on ROPS-valo.
Meillä se on vasemman alarivin toinen vasemmalta eli ainut joka ei syty kun virrat räpsäyttää päälle.