Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: kanis187 - 03.07.2016, 18:58:53
-
Auto on 940 B230FT+AW71.
Elikkä nyt reilu 1000km sisään mennyt jo 2 tulppaa. Ensin 3 pytyn ja nyt 1 pytyn, tulpan eriste menee rikki ja tavallaan putoaa kärjen päälle aiheuttaen käyntihäiriötä.
Kansi ei vuoda ja puristukset on hyvät. Ylävesiletkun lähtö sekä vesipumpun ylätiiviste vuotaa nestettä, vp on 15tkm vanha. Voiko johtua em. vuodoista, että menisi ilmaa järjestelmään ja ylikuumenisi sylinteri? Suuttimet? Sytkäosat?
Onko kellään ollut samantapaista ongelmaa?
-
Itellä menny joskus samalla lailla poikki se posliini. Joku sanoi että olisi pudotetu kuljetuksessa/liikkeessä. Uutta tulppaa vaa ja kovaa ajoa.
-
Bensaa vaiko wiinaa? Ahtoja? Suuttimet vakiot vaiko jotain muuta?
Kuvia tulpista?
Nakutus pystyy tuollaista tekemään.
-
Bensaa vaiko wiinaa? Ahtoja? Suuttimet vakiot vaiko jotain muuta?
Kuvia tulpista?
Nakutus pystyy tuollaista tekemään.
98E:llä ajan. Mulla on 3" putkisto ja virtausten takia onneton hukkaportti ei kerkeä hävittämään ylipainetta. Joten olen pyrkinyt välttämään kaasun käyttöä sillein, että paineet pysyy alle puolen kilon, kunnes saan isomman ahtimen hankittua.
Onko mitään vippaskonsteja jolla parantaa tuon 13c:n paineen hävitystä?
Autossa pensa ja sytkälastut, muuten vakio.
-
Kokeile nyt ensin se normaalihomma eli laita NGK 7 tulpat. Kirjaimet ihan samat kuin kutosissa.
13c on sitten ihan hanurista jos sulla paineet on yli 0.8bar.
-
Kokeile nyt ensin se normaalihomma eli laita NGK 7 tulpat. Kirjaimet ihan samat kuin kutosissa.
13c on sitten ihan hanurista jos sulla paineet on yli 0.8bar.
Mulla on bosch wr7dc+ tulpat. Onko ngk paremmat?
Niinhän tuo on ihan onneton ahdin, vaan vaikea löytää conical outletin omaava 18-20t. Ei kuitenkaan huvita 500€ enempää pulittaa käytetystä.
-
En tiedä onko NGK parempi tuossa koneessa kuin Bosch mutta possilainen ei kestänyt ja ngk kesti, tämä vain omana kokemuksena ja kaikki koneet on yksilöitä, ainakin käpälöityinä.
-
Pöljän rikkaalla oleva sopitus särkee tulpan helposti kun se on kuuma. Mikä on noiden geneeristen viri-lastujen helma-synti. Tämä tuli opittua viinan kanssa läträilyä aloitellessa.
Pykälää kylmemmät tulpat voisivat olla hyvä vaihtoehto (NGK arvoilla vakio on 6 ja suosittelisin 7:kaa).
-
Mulla on bosch wr7dc+ tulpat. Onko ngk paremmat?
Jos Boschina pidät, niin kokeile kylmempää eli kutosta. W6DC taisi olla aikanaan 240 turboissa vakiona.
-
Jos Boschina pidät, niin kokeile kylmempää eli kutosta. W6DC taisi olla aikanaan 240 turboissa vakiona.
Eli onko tämä 7 niinkuin vakio tolle b230ft koneelle? Ja 6 sitten parempi, kun vähän virittelee?
-
Osta NGK:t (ja yhden kylmemmät, eli 6 -> 7 asteikko väärinpäin boschiin nähden) toimii paremmin omalla(kin?) kokemuksella. En tiedä mikä Boschin tulpissa ollut, mutta viri koneissa ei ole toimineet täydellisesti.
Ota vanhoista tulpista kuva, ihan mielenkiinnosta miksi "yhtäkkiä" hajoaa. Luultavasti nakuttaa jos ahdotkin karkailee. :(