Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Vulvomiäs - 10.07.2016, 15:42:16
-
Olisi aika päivittää ysiin kytkin... Pottapyörä,d24 levy ja 763 asetelma. Ilmeisesti pallomutterin alle 4mm prikkoja niin toimii? vp:n asento ykkönen ykk ja vauhtipyörän hammskehän tyhjä kohta startin reijän kohdalle? Onko tuhoon tuomittu juttu alkaa tiputtamaan laatikkoa yksin pihalla pukkien varassa?
-
Kuulostais oikeelle reseptille. Auto vaan tarpeeksi korkeelle niin hoituu kyllä. Plussaa jos kyseessä päällystetty piha.
-
Joo, noin se menee, mäkin tein tuon rempan kaksi vuotta sitten. Taisin pistää 3 M8-prikkaa siihen pallopääruuvin alle.
Se loota muuten PAINAA, en mä kyllä ottaisi sitä irti ilman apumiestä. Mä laskin sen hallitunkin varassa alas. Biltemat rampit etupyörien alla ja takapyörien alla kakkosnelonen lappeellaan -> juuri ja juuri mahtui tuomaan lootan pois auton alta etukautta. Ja vaikka vauhtipyörässä ei olekaan silmälaakeria, huolellinen kytkinlevy keskitys helpottaa vaihdelaatikon takaisin laittoa huomattavasti.
-
Joo, noin se menee, mäkin tein tuon rempan kaksi vuotta sitten. Taisin pistää 3 M8-prikkaa siihen pallopääruuvin alle.
Se loota muuten PAINAA, en mä kyllä ottaisi sitä irti ilman apumiestä. Mä laskin sen hallitunkin varassa alas. Biltemat rampit etupyörien alla ja takapyörien alla kakkosnelonen lappeellaan -> juuri ja juuri mahtui tuomaan lootan pois auton alta etukautta. Ja vaikka vauhtipyörässä ei olekaan silmälaakeria, huolellinen kytkinlevy keskitys helpottaa vaihdelaatikon takaisin laittoa huomattavasti.
Kyllä, kolme prikkaa sen pallopäämutterin alle.
M90 todellakin painaa ja kun ollaan huonossa asennossa auton alla, se painaa vielä vähän s**tanasti enemmän. Itse tein rasvamontulla vastaavan remontin, oli olosuhteet kohdallaan. Kytkinlevy kohdistettiin putkenpätkällä, en vaan muista että millanen yhtälö meillä siinä oli. Sen puolesta vaihdelaatikko meni paikoilleen oiken hyvin.
-
Pottapyörä,d24 levy ja 763 asetelma. Ilmeisesti pallomutterin alle 4mm prikkoja niin toimii?
Voisiko joku suomentaa, mitä tuossa sanotaan? Minunkin pitäisi kytkin vaihtaa, mutta en ymmärrä noita neuvoja.
-
Siinä on vaihtoehtoinen resepti jos haluaa päästä kaksoismassapyörästä eroon. Lisää aiheesta täällä: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24435.0
Jos auto on vakio ja haluaa pitää kaksoismassan, niin ei tarvitse ostaa kuin M90 sopiva kytkinpaketti.
-
OK, kiitos.
No, moottori on päivitetty FK: sta FT: ksi hukkaportin mittakello vaihtamalla. Tarkoitus on pitää kaksoismassavauhtipyötä jatkossakin.