Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Kuddunen - 11.07.2016, 11:55:43
-
Mjehlou, todennäköisesti en ole ainoa joka tämän ongelman kanssa tappelee kasipätkän kanssa. Eli auto käyntiin, evrithing is ollraight ja hetikun vauhti nousee yli 15kmh abs ja luistoneston valo syttyy tauluun, Auto siis 2.4 20v ja vm. 1992. Vikakoodit lukiessa ei anna koodeja jarruille yhtään mutta vikakoodinluku plugi nro 2. vaan vilkuttaa punaista lediä? :idiot2:'
Antureiden liittimiä putsailemaan vai suoraan kuskinpuolelta sisälokari veks ja abs yksikkö uudelleen tinaukseen?
-
Ilmaisia kokeiluja:
Tutki onko etupyörän laakerit kunnossa, ettei pyörät lonksu ja aiheuta ABS:n katkeamista.
Mittaile esim takapenkin takaa taka-akselilta tulevien ABS-piuhojen jännitteeitä pyörää käsin pyörittäessä, sekä niiden vastukset. Jos merkittäviä kekinäisiä eroja, niin viallinen osa vaihtoon.
Mittaile konepellin alta ABS-pistoke irrotettuna samoja arvoja kuin yllä. Ja samoin toimenpitein, jos eroja löytyy.
Ohmit saisivat olla 1.000 tuntumassa ja käsin pyöritettäessä pitäisi löytyä 5 mV vaihtovirtajännite.
-
Tottakai se vilkuttaa lediä. 1-1-1, eli 1 tauko, 1 tauko ja 1 tarkoittaa ei vikaa, jos ei vilkuta niin reijästä puuttuu liitin tai esim. Huono kontakti. Itelläkään ei välttämättä ihan aina ekalla yrityksellä toimi se lukija. Välillä saa koittaa monta kertaa ennen kun rupee vilkkumaan.
-
Vikakoodit taas vaihteeks luettu ja tälläkertaa anto abs singnaali katkeileva. 6 sekunttia nappia pohjassa ja tsädäm, abs ja luistovalo katosivat ja SRS valo ilmestyi :) :) :) :) :) Onko nää kasipätkät oikeesti näin sähköhelvettejä? Taidan jatkossa pysytellä vain takavetoisissa.... ELK
-
Voihan tuon ikäsessä olla jo vaikka mimmosia räpellyksiä sähköissä. Itelläni on pari hieman uudempaan kasipätkää ja toisessa palo ABS valo vaan sen takia kun kolarissa katkesi piuha.