Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Vito - 12.07.2016, 10:59:23

Otsikko: Nyky volvojen mittarilukemien väärentäminen
Kirjoitti: Vito - 12.07.2016, 10:59:23
En ole aikoihin näitä tuumaillut tai seuraillut, mutta miten nyky volvoissa ( vm2010->)tuo mittarilukeman muutos onnistuu? eli vanhemmissa oli nopeaa ja aika yleistä.

eli taustalla ajatus että kävisin hakemassa ulkomailta uudemman volvon vanhan tilalle. ajatuksena 2010-2013  v70 D3.  kuinka pitkät huolto-ohjelmat volvoissa on nykyään?  jonkinlainen kynnys kuitenkin on mittareita ruuvata kesken takuuajan ja huoltojen.

ainakin suomessa 500 000 ajettu v70  kyseisiltä vuosilta ei ole ihmeellinen näky.  jos on hujaus kun tuollainen lukema muutetaan 150 000 ajetuksi niin ei ole mukava sellaista ostaa.

meneekö muuten volvoissa mittarilukema volvon keskukseen muistiin? voisiko VIN numerolla saada tarkistettua sieltä?
Otsikko: Vs: Nyky volvojen mittarilukemien väärentäminen
Kirjoitti: janne81 - 12.07.2016, 11:45:27
Vida(Volvon diagnostiikkatyökalu) ainakin näyttää ajetut kilsat, mutta sitä en tiedä muuttuuko nekin niillä konnien laittella ne ohjausyksikköön tallennetut..
Otsikko: Vs: Nyky volvojen mittarilukemien väärentäminen
Kirjoitti: Ristus - 12.07.2016, 13:29:59
Vida(Volvon diagnostiikkatyökalu) ainakin näyttää ajetut kilsat, mutta sitä en tiedä muuttuuko nekin niillä konnien laittella ne ohjausyksikköön tallennetut..
VIDA lukee eculta kilsat, jos turkkilainen vääntää vain mittaristoon uudet kilsat niin näkyy todelliset eculta, tosin käsittääkseni kaikki volvot nykyään hakee kilsat eculta joten jos häkkivarastolla on vehkeet väärentää kilsat toden näköisesti ne myös menee eculle ja siten ei voi tietää mitä sillä on ajettu...
Otsikko: Vs: Nyky volvojen mittarilukemien väärentäminen
Kirjoitti: Maxxxed - 12.07.2016, 14:18:24
Vähän menee sivuun. Mitä BMW:stä tiedän niin jos on huollettu valtuutetussa ja avaintiedot kirjoitettu niin näkyy ainakin niissä huoltotiedot. Täällä muutamia saksan/baltian tuonteja on paljastunut avaintietoja katsoessa esim. Huolto tehty 2013 230tkm ja asiakas täällä auton kanssa 100tkm mittarissa. Niin laittaa se ihmettelemään miten on voitu huoltaa noilla kilsoilla. Aika selkee ruuvailu. Sitten on ollu autoja joista fyysisesti vaihdettu koko mittaristo tällöin harvoin kaikki laitteet tuskin toimii enää. Sellasiakin parsittu kollegoiden nostureilla.  :D

Aika tarkkana saa olla.
Otsikko: Vs: Nyky volvojen mittarilukemien väärentäminen
Kirjoitti: TPK1980 - 12.07.2016, 14:30:07

Ainakin aikanaan kun edellisessä elämässä oli töissä sinisellä niin silloin asiakas toi kovin kehuin Saksasta tai jostain tuomansa V70 mk2:sen kielen vaihtoon. Tuodessa 120tkm mittarissa ja Suomi-softan ajamisen jälkeen olikin mittarilukema 350tkm. Ei ollutkaan enää paras ja kaunein auto, vaan paskarottelo tms :D
Mittaristoon oli vaihdettu lukema ja tuon päivityksen yhteydessä testeri haki oikean lukeman ohjainboks(e)ilta.
Otsikko: Vs: Nyky volvojen mittarilukemien väärentäminen
Kirjoitti: B30A - 12.07.2016, 21:40:33
Törkeimmät ruuvaukset näkee kun tutkii autoa muutenkin kuin pelkästään katsomalla mitkä vanteet siinä on alla.
Ajetut kilsat jättää jälkensä ja joku 100tkm vs. 350tkm ei voi olla näkymättä kun käy vähän auton allakin ja istuksii rauhassa kabiinissa.
Tätä ei kai nyt kysytty mutta joku ymmärrys pitää olla, ja vieläkös noihin tuontiveheksiin saa veroalea kun mittarissa seisoo vähän enemmän. :)
Otsikko: Vs: Nyky volvojen mittarilukemien väärentäminen
Kirjoitti: 740 GLE - 18.07.2016, 20:11:13
Vähän menee sivuun. Mitä BMW:stä tiedän niin jos on huollettu valtuutetussa ja avaintiedot kirjoitettu niin näkyy ainakin niissä huoltotiedot.
Vuodesta 2008 alkaen Mersussa sama periaate. Huoltotiedot menevät Digital Service Book tietokantaan, joten auton taitavakin väärennös narahtaa tähän historian tarkistukseen.