Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: ItalyTurbo5 - 13.07.2016, 17:52:48
-
Volvo c70 1999 b5204t3 Ets merkkivalo palanut pitkään ja nyt alko temppuilla eli pätkii paljon 4000kierroksesta ylöspäin sekä myös pienillä kierroksilla "ryömittäessä" . Pitääkö koko läppäyksikkö lähettää ulkomaille korjattavaksi (tästä lisätietoja) vai riittääkö kun tilaa tuon contactless throttle position sensorin ja vaihdattaa sen jossain vai onko koko yksikkö rikkoutunut?
-
Mahdoton antaa yhtä oikeaa vastausta. Läppäkotelon vikojakin on niin monenlaisia. Yleisimmin nuo asentotunistimet kuluu puhki, mutta on myös boksin sisäisiä vikoja, jolloin ei tunnistimen vaihto auta mitään.
Ekana lukisin vikakoodit ja suosittelen luetuttamaan ne volvolla, vaikka se nyt vähän enempi maksaakin, mutta Volvon omat vikaoodit ovat syvällisempi kuin monilla harakirilukijoilla saa ulos, siitä voi päätellä sitten onko asentotunnistin rikki vai sisäinen vika.
Näihin on saanut myös päivitettyä ohjelmaa, joka siirtää anturin toimintapistettä vähemmän kuluneelle alueelle, mutta tuo mun mielestä vain rahanhukkaa, koska anturi on tullut jo tiensä päähän, sille joutuu sit kuitnkin hetken päästä tekemään jotakin ja jos boksi menee vaihtoon joutuu ohjelmasta maksamaan uudelleen.
Täällä on keskusteltu aika syvällisesti näiden vaihdosta ja korjauksesta, kandee lukea ennen kuin tekee mitään.
-
Ei nyt välttämättä niin rahanhukkaakaan, seitsemättä vuotta menee päivityksellä, mainiosti toimii.
-
Missäs näitä päivityksiä tehdään?
-
Volvolla
-
Vika paljastui sytytysviaksi eli sytytyspuola hajoamassa. Ihmettelen kuitenkin tuota ets valoa joka tuntui reagoivan sytytysongelmiin :idiot2:
-
Siellä lienee silti alkava kaasuläppävika. Ne menee näistä kaikista tän vuotisista jossain vaiheessa varmasti, jotkut kestää vähän pidempään, kuin toiset. Itellä on jo 4. läppä ajossa.