Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: O.lehto - 16.07.2016, 15:52:43
-
Isäni volvo on nyt oireillut reilun kuukauden: tehot välillä aivan totaalisen hukassa. Toisinaan kylmänä toimii normaalisti. Vikakoodeja oli pakokaasun lämpötila antureista jotka olivat aivan karstan peitossa sekä imusarjan läppien tapista. Osat vaihdettiin ja tankkiin laitettiin pullo forten diesel fuel conditioneria. Auto ei toiminut edelleenkään. Otin auton ja kävin antamassa kunnolla kenkää. Auto rupesi pikkuhiljaa toimimaan kunnes taas parin päivän päästä aivan tehoton. Nyt en saa autoa toimimaan normaalisti vaikka kävisin ajamassa reippaimmilla kierroksilla. Ilmansuodatin myös vaihdettu. Vikakoodeja ei antanut kun isäni viime viikolla käytti jälleen korjaamolla. Mistä voisi vikaa lähteä etsimään? Korjaamolla eivät osanneet sanoa mitään. Auto on -08 2.4d automaatti. Ajettu ~160tkm
-
Tuossa taitaa olla säätyvät siivet turbossa ja niitä on karstottunut umpeen noissa kilometriluvuissa jos autolla on ajeltu vain varovaisesti. Puhdistus ei auta kun hetken joten varmaan turbo vaihtoon.
-
En usko turbon siipiin, koska ilmoituksia tulisi liian pienestä ahtopaineesta sekä turbon siivet kun ovat Sähkösäätöiset ja jos eivät siivet pääse laidasta laitaan tulee siitäkin ilmoitus. Osaava korjaamo ottaa läppärin penkille lähtee ajelemaan, vika löytyy varmana.
-
Mitä näyttää hiukkarin paineet?
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=80065.0
-
Kaksi pakokaasun lämpötila-anturia vaihdettiin kun niistä antoi vikakoodia. En tiedä sitten onko tuo lämpötila-anturi sama kuin hiukkas-suodattimen anturi
-
Kaksi pakokaasun lämpötila-anturia vaihdettiin kun niistä antoi vikakoodia. En tiedä sitten onko tuo lämpötila-anturi sama kuin hiukkas-suodattimen anturi
Kyllä ja ei, toinen kyttää ennen hiukkaria ja toinen jälkeen.
-
Vika selvisi, pakokaasun lämpötila-antureiden johdoista oli runko hangannu kuoren puhki ja anturit olivat oikosulussa. Näyttivät vääriä lämpötiloja
-
Terve, missä nämä johtojen hankaumakohdat oli, lähellä antureita vai jossain kauempana johtodarjassa. Tänään katosi minultakin tehot, enkä nyt pääse koodeja luetuttamaan,niin ajattelin tarkistaa viikonlopun aikana joitain kohteita.
-
V70 D5 2010
Vähän samaa ongelmaa, mutta auto kyllä toimii aivan normaalisti. Vikakoodia antaa pakokaasun lämpötila anturin piiri korkea, bank 1 anturi 1.
Tutkin auton alla asiaa ja sain sen käsityksen että autossa on niitä 2 kpl, ennen hiukkaspönttöä toinen ja toinen ennen kattia. Hiukkaspöntön jälkeen ei ollut mielestäni yhtään mitään. Osaako joku varmuudella varmuudella sanoa että onko tuo sensor 1 juuri tuo joka on ennen tuota kattia?
Johdot ja liittimet päällisin puolin näytti aivan normaalilta.
-
V70 D5 2010
Vähän samaa ongelmaa, mutta auto kyllä toimii aivan normaalisti. Vikakoodia antaa pakokaasun lämpötila anturin piiri korkea, bank 1 anturi 1.
Tutkin auton alla asiaa ja sain sen käsityksen että autossa on niitä 2 kpl, ennen hiukkaspönttöä toinen ja toinen ennen kattia. Hiukkaspöntön jälkeen ei ollut mielestäni yhtään mitään. Osaako joku varmuudella varmuudella sanoa että onko tuo sensor 1 juuri tuo joka on ennen tuota kattia?
Johdot ja liittimet päällisin puolin näytti aivan normaalilta.
On juuri se anturi.
-
On juuri se anturi.
Kiitos