Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jari288 - 16.07.2016, 16:22:23
-
Eli yllä mainittu vekotin temppuilee.. jokseenkin pitkä startti, lähtee käyntiin ja käy normaalisti . Pinta kaasulla toimii oikein mutta kun turbo lähtee mukaan nii puutuu/hyytyy, eikä vastaa kaasuun. Vika koodit luettu, ei näy mitään..
Ymmärrys loppuu >:(
Ja sitte ne vaihdettu osat
Imm
Lambda
Nokka akselinasento tunnistin
Virranjakaja/pyöriä/tulpan johdot ja tulpat
Lämpöanturi
Turbon pässinpään kalvo
Osa alipaine letkuista/ahtoletkuista
Bensapumppu/suodatin
Bensanpaineen säädin.
Help!!!! :idiot2:
-
Ilmansaannissa ongelmaa? Putsari vaihdettu koska?
Ahtopaineensäädinvika? Lienee yleisin.
-
Oho se jäi merkkaamatta, vaihdettu on... kumpikas nuista on se säädin? Pitääpä tuo säädin hommata seuraavaksi, tai pystyykö sitä mitenkään testaamaan?
-
Kampiakselin tunnistin jättääkö välttämättä vikakoodia, katohan sekin, onko ahtopaineet ok turbo ? puristus paineet , jakopää kohillaan .Kaukaa haettua ;)
-
Huolto ukko sano ettei lähe ollenkaan käyntiin jos kampuran anturi sökö?
Paineita on vakia kahtua ku ei päästä Ahto alueelle ollenkaan >:(
Turbo on tarkastettu toimivaksi...
Jakopää on kohillaan, puristuspaineet vois varulta kahtua, vaa jokseenki en usko ku käy niin hyvin tyhjäkäyntiä...
-
Oesko katti tukossa :o
-
Liekkö se niin tukkoon voi mennä? ???
-
Saako kierrätettyä paikallaankaan reilusti polkaisemalla ja tuleeko putkenpäästä silloin pakokaasuja kunnolla? Onhan noita katteja tullut vastaan joissa sisukset lähtee purkautumaan ja joku pala sopivasti tukkii putkensuun katin takapäästä. Koputtele kattia, kuulostaako sisällä olevan tyhjää tai irtopaloja.
-
Liekkö se niin tukkoon voi mennä? ???
Juurikin pari päivää sitten vaihdettiin velipojan T5:seen katti kun ei ruvennut ahtamaan millään enempää kuin 0.3 baria...sisuskalut oli aivan murtuneet ja näin ollen olivat tukkineet katin.
-
Ei saa paikallaankaan, saman tekee että hyytyy/puutuu ku ahin lähtee mukaan. en oo koko pakoputkia ees aatellu nii ei oo tullu katottua miten tupruttelee :o Pitääpä tutkailla tuo katti :)
-
Jos katti on kuitenkin tyhjä arpa, niin kaasuläpän asentotunnistin saattaa aiheuttaa samantyyppisiä oireita myös vaikkei antaisikaan vikakoodia.
-
Tempaise ohjausletku hukkaportilta irti ja kokeile varovasti. Jos ahtaa niin siinä säätimessä se vika.
-
Näiltä näkymin tuo kaasuläpän anturi sökö. Yleismittarilla mitattu ja näyttää koko alueella 0.9.... eikö sen pitäs nousta ja laskia ku rullaa kääntelee.
-
https://www.youtube.com/watch?v=m_6dhZzWM54
Ei saisi pelkkää linkkiä laittaa vastaukseen joten pitää jotakin höpöttää lisäksi. Jännitettä mitataan.
-
Juu elikkäs... läpänasento anturi vaihettu ja imusarjan tiiviste. Ei vaikutusta, loppuu ideat kesken. Vielä ois tuo katin kahtominen.
-
Ahtoletku osittain irti tai rikki, niin hyytyy heti kun turbo lähtee mukaan
-
Putket käyty läpi ja kokeiltu toisilla myös... cooleri kans todettu toimivaksi... semmosen huomasin että tyhjäkäynnillä flekti pyörähtelee sekunnin kaks tietyn ajoin, sama onko kone kylmä vai kuuma... ecu vikaa?
Mitäs antureita tästä vielä löytyy ;D
-
Lisää infoa kiekkamittari näyttää 1900r/min tyhjäkäynnillä ja kone kumminki käy testerin mukaan 850r/min....
Ja sitte vähän anturi asiaa. Löytyykö näistä kierroslukuanturi jostai? Enkä tarjota ykk tai nokan anturia..
https://www.skruvat.fi/Kierroslukuanturi-P514877.aspx
Tämmöstä tarjoaa.
-
Vika löyty, sehän oli ykk-anturi...
-
Hyvä että vika löytyi ,eikös se ollu vaihettu, uusikin sökö :(
-
Listan mukaan ei ollut vaihdettu kun "huoltoukko" sanoi ettei lähde ollenkaan käyntiin jos tuo anturi on sökö.
volvertti75 tuon mahdollisuuden tuolla aiemmin heitti...
No, ukko oli väärässä.
-
Tuli näköjään oltua liika innokkas että toimii... No nyt kuitenkin vastaa kaasuun oikein, jos tyhjäkäyntimoottorissa ei oo töpseli paikallaan.... töpseli kiinni ja sama homma ettei vastaa kaasuun....
Eli tuo tyhjäkäyntimoottori on yhteydessä ecuun? tai sitte tässä on joku johto härö jossai...
Ei vissiin oo normaalia että kuumuu ja tärisee? ;D
Eikä anna vikakoodia ennen ku nyppää johon irti...
Jospa tuon vaihto ois nyt se viimenen ja oikia :(
-
Tyhjäkäyntimoottori irti, jotain liuottavaa litkua sisälle ja ravistetaan. Toistetaan niin kauan kunnes tuloksena on puhdasta litkua. Ja kolisee se akseli (tai mikälie) siellä sisällä kun ravistelee.
Voipi nimittäin olla vaan se kampe jämähtänyt kaikenmaailman töfnästä jumiin.
-
On puhistettu. Ei vaikutusta. Senhän pitäs surista eikä täristä aivan hulluna? :D
-
Laitetaas ny se oikia vika.... huollossa vaihdettu uusi tankin pumppu oli laitettu paikoilleen, mutta letkua ei ollu muistettu laittaa kiinni....