Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: volvo740dl24 - 19.07.2016, 00:34:22
-
Eli kertokaas vinkkejä/hintoja/osia mitä ootte käyttäny.
Tarkotus olisi kunnostaa tuo D24 ja mitähän tulisi mahollisesti kustantamaan moinen remontti? mistä ootte osat hommannu? mitä kannattaa muistaa jne? :idiot2:
Eli tyyliin mitä uppoo pelkästään täydelliseen kansiremonttiin ja vastaavasti koko motin laittoon? Kiitän etukäteen ::)
-
Eiköhän tuo lie touhu tonni äkkiä nurin jos porataan ja muita koneistuksia tehdään ja laakerit/männät uusitaan jos tarvista ja kanteen riippuu mitä pittää tehä:)
-
Eiköhän tuo lie touhu tonni äkkiä nurin jos porataan ja muita koneistuksia tehdään ja laakerit/männät uusitaan jos tarvista ja kanteen riippuu mitä pittää tehä:)
no nääimpä itsekkin arvelin, onko tietoa tekeekö motonetin/muilla tarvike osilla mitään. Lähinnä männillä yms?
-
Eiköhän nuo laakerit ja tiivisteet mene mutta itse ostin muualta peltisen kannentiivisteen. Muuten juurikin motonetin osilla kasailin paitsi ylikoon männät tulivat koneistamon puolelta :)
-
Eiköhän nuo laakerit ja tiivisteet mene mutta itse ostin muualta peltisen kannentiivisteen. Muuten juurikin motonetin osilla kasailin paitsi ylikoon männät tulivat koneistamon puolelta :)
Jo vaain, löysin kyllä yhden sivun mistä saa lähes kaikki koneen osat tilattua (meinaa olla kiventakana) ei motonetissäkään ole läheskään kaikkia osia. Näytästäs joitama dollari uppoovan. Irrallaan on tällä hetkellä yks vikanen turbo motti ja arvelin jos alkaisi tekemään siitä ehjää :)
-
Jos turbottoman koneen löydät. Niin sieltä kiertokanget voi hyödyntää. Ne ei yleensä oo niissä kieroja.
Muista tukkia egr, jos ei oo jo tukossa. :nohnoh :)
-
Mikäs ne kanget turbomoottorissa vääntää ?...EGR on lähes 100% varmuudella tukkeutunut karstasta...
-
Se egr vääntää ne kanget turboissa. Kone tukkeutuu karstasta ja vääntöä kun piisaa, niin jostakin se antaa periksi.
Tästä syystä kokonaan tuki se egr vaikka pellin palasella.
-
Se egr vääntää ne kanget turboissa.
Mmmmitä? ???
Jos nyt ei kuitenkaan. Luettelit sen ihan oikean (yhden monista) syynkin..
-
Itsellenikään ei oikein auennut kuinka EGR nostaisi sylinteripainetta/vääntöä niin että kanget menevät banaaniksi. Ei kai EGR:än kautta niin kova pakopaine tule että kanki vääntyy ?
-
Ainoa miten tuo olisi mahdollista on että karstaa kertyy männän päälle niin paljon että osuu kanteen mutta tuskin kuitenkaan ::)
-
Taitaa se karsta jäädä sinne EGR-putkeen ja venttiiliin, jonka seurauksena se tukkeutuu itsestään. Omastakin 945:sesta katsoin joskus tuon egr-venttiiliin niin aivan täynnä karstaa ja jumissa. Tukin sen sitten pakosarjastakin umpitiivisteellä.
-
Taitaa se karsta jäädä sinne EGR-putkeen ja venttiiliin, jonka seurauksena se tukkeutuu itsestään. Omastakin 945:sesta katsoin joskus tuon egr-venttiiliin niin aivan täynnä karstaa ja jumissa.
Siinä tapauksessa suosittelen olla katsomatta imusarjaan. Voipi päästä itku :D
-
Olen katsonut sinnekin ahtoputken liitoksesta, eikä siellä karstaa ollut juurikaan. Eiköhän tuo egr mene muistakin vanhoista esikammio-dieseleistä jumiin ajan myötä. Se egr oli jumittunut kiinni-asentoon ja putki oli pakosarjan puolelta karstasta tukossa, eli ei sinne imusarjaan ole karstaa oikein voinut mennä.
-
En ole mikään moottorikoneistaja, mutta sen vaan olen monelta kuullut että juurikin tuo egr töhnä sotkee tuon imusarjan ajan myötä ja aiheuttaa juurikin tuon jonkin sortin ahdistamisen ja voimaa kun löytyy, niin kanget vääntyisi. Ei ne banaanille mene, mutta heittoa on.
Tuo egr on noissa koneissa aivan turha. Se vaan sotkee paikat, eikä vaikuta päästöihin mitenkään.