Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: juhomatias - 21.07.2016, 20:44:09
-
Eli ongelmana on tuollainen 2,5 tdi. Ei lähtenyt käyntiin. Alkuperäinen vika oli todennäköisesti se, että pumpun hihnapyörän pultti päässyt löystymään nokalla ja pyörä päässyt pyörimään, eli pumpun ajoitukset pielessä. Tällöin startatessa kuitenkin suuttimille asti tuli polttoaine.
Noh. Otin koko pumpun kuitenkin irti ja putsasin, mutta nyt on ongelmana se, että polttoainetta ei tule suuttimille asti. Tuntuu kuin pumppu ei nostaisi sitä edes suodattimelta kunnolla. Pumpun ajoitus pitäisi olla kohdallaan. Mistähän vikaa lähtisi metsästämään? Suodatin täytetty dieselillä. Sammutinsolenoidi naksuu.
Voisiko asiaan olla vaikutusta sillä, että menin virrat päällä nyppäämään ajoneston rinkulasta liittimen irti. Laitoin sen toki melkein heti takaisin.
-
Ajonestolta tuo vaikuttaa kun polttoaineen tulo pysähtyi, koita toisella avaimellakin ja akunkenkä irti, sulakkeet tarkista ???
-
Tänään otin tankilta kaiken irti ja putsailin. Letkut puhalsin ilmal läpi ja ei ollut tukossa. Suodatin on suht uusi. Pumpun juotin tratin kanssa täyten, jollon hetken ainakin tuli suuttimille ainetta kun oli putket löysällä. Toisella avaimella täytyy vielä kokeilla ja tarkistaa tuo pumpun ajoitus. En myöskään tiedä toimiiko hehkut... Tarvitsee vissii ens käynnistysyrityksellä johtaa virtaa akulta suoraa hehkuille...
Mielenkiintoinen projekti nyt vain, koska ostin tuon auton käyntikunnottomana....
-
Ei se näillä keleillä hehkuta lainkaan.
-
Ei mullakaan tahtonut ekalla lähtee kun hinaamalla, sen jälkeen on toiminut ok
-
Tuota kun ei oikein voi hinata käyntiin kun on tomaatti...
-
... Pumpun juotin tratin kanssa täyten, jollon hetken ainakin tuli suuttimille ainetta kun oli putket löysällä. ....
Eli jos tarjoat suoraan tratilla ainetta pumpulle, auto lähtee myös käymään?
-
Ei ainakaan silloin lähtenyt käyntiin. Suutinputket oli löysällä kun sahailtiin ja sitten kun polttoainetta alkoi tulemaan kiristin suutinputket kiinni, mutta ei lähtenyt käyntiin.
-
Ei ainakaan silloin lähtenyt käyntiin. Suutinputket oli löysällä kun sahailtiin ja sitten kun polttoainetta alkoi tulemaan kiristin suutinputket kiinni, mutta ei lähtenyt käyntiin.
Jos reilusti tulee dieseliä on ajoitus pielessä aika paljon ???
-
Tarvitsee tänään tarkistaa tuo ajoitus. Vähän hankalaa vain meinaa olla, kun merkit on hyvin epäselvät. Ilmeisesti tuossa automaattimallissa vauhtipyörän merkki on tuo tuollainen putkisokan omainen tappi vauhtipyörässä (Kun manuaalissa on jonkinlainen lovi vauhtiksessa). Satavarmahan en todellakaan ole tuosta pumpun pään merkeistä. Että jos jollain on hyvä neuvo tuohon missä pumpun pyörällä on merkki ja mihin se pitää kohdistaa. Tällä hetkellä muistaakseni remmi on niin, että kun kampuralla on merkki kohdalla, niin pumpulla on kiila suoraa ylöspäin.
-
Pumpun ajoitus ei mene kohdalleen kuin testerin tai heittokellon avulla
-
No eipä se mee, mutta kyllä sen oikealle hampaalle saa, niin että auto lähtee käyntiin...
-
http://vwts.ru/forum/142597.html
Tuolla ohjeet/kuvat, lähtee käyntiin kun merkit laitat kohdalleen.
-
Aina kun TDi:ssä ilmenee polttoaineensaantivaikeuksia/ilmavaivaa/pitkää vieteriä niin ensimmäisenä vaihdetaan suodattimen t-haaran tiiviste. Ihan sama vaikka suodatin olisi eilen vaihdettu, kumminkin vetää sieltä ilmaa pumppuun. Kyllä sen ainetta pitäisi ruikkia suutinputkista vaikka ajoitus olisi pielessä, käyntiin ei tosin lähde jos on pahasti pielessä.