Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => Nelivetotekniikka => Aiheen aloitti: svart - 25.07.2016, 12:11:30
-
Kaksi ja puoli vuotta sitten vaihdettiin haldex pumppu ja paine anturi. Nyt kiihdytyksissä olin havaitsevani lisääntynyttä vetelyä urissa. Lukasin vikakoodit ja tuollanenhan siellä oli:
(https://s31.postimg.org/r9d6389qf/VOLVO20160725113542.jpg) (https://postimg.org/image/r9d6389qf/)
Soralle kokeilemaan ja eihä se muutakun sutii etusilla hervottomasti. Talvella vielä toimi moitteetta ja joskus sen jälkeen on mykistyny.
Öljynpaine 0.1bar koko ajan eikä siitä mihinkään muutu, samoin solenoid current 0.9mV. Nämähän vaihtelee systeemin toimiessaan koko ajan ajon aikana mutta nyt ei mihinkään. Samoin taka-akselin väänto 0:ssa koko ajan vaikka pyynti seilaa normisti koko ajan. Mecu current normaalit n.14V.
Onneks on kesä ja ei mitään muuta oiretta niin ei hirveemmin vaikuta etenemiseen.
Mikäs tään noin nopsaan on rikkonut uudestaa?
Onko hyviä mutu tuntumia mikä tän rikkoi taas? Ohjainlaite? vai huonoa tuuria vaan ja pumppu taas uusiks?
-
Eipä lähteny kardaani irti perästä niin jäi vielä pumppu vaihtamatta. Aika vaikea naputella niistä vapaista reistä takaa päin kun eihän niihin pääse naputtelemaan mistään suunnasta. Peltikupin takana tulee kuulia ilmeisesti vastaan? Vaseliiniä siellä ainaki näkyi, peltikupua raotin kun siitä naputtelin alkuun varovasti mutta totesin ettei auta. Siinä näkyi jonkun aiempiakin naputtelun jälkiä
Ideoita?
Vai onko vietävä pajalle.
-
Mikä on tuo softa jolla pääset noita asioita seuraamaan?
-
Easydiag. On tuo mokkula. On sitte hyvä laite.
Esim: http://www.polarheater.fi/product/127/easydiag-plus-obd2-adapteri-android